31-12-2011

2011

De laatste dag van 2011 is aangebroken, tijd dus om eens terug te kijken.

Ik heb dit jaar 109 boeken gelezen, maar ik moet toegeven dat er een paar kortverhalen en deleted scenes tussen zijn, 5 ongeveer. Alleszins heb ik mijn reading challenge van 2011 kunnen vervullen, aangezien dat 100 boeken lezen was. Ik heb een lijstje van 11 boeken of reeksen (reeksen tellen als 1) gemaakt die tot mijn favoriete boeken van 2011 verkozen zijn (ze moeten niet noodzakelijk in 2011 verschenen zijn, gewoon door mij in 2011 gelezen zijn). Hier komen ze:

Vampire Academy (reeks) - Richelle Mead
Ik heb deze reeks ondertussen al twee keer (dit jaar) gelezen en het blijft een all time favorite. Leve Vampire Academy!

Divergent - Veronica Roth
Heel veel mensen vonden dit een erg goed boek en als ik me niet vergis zelfs verkozen tot beste boek van het jaar door de goodreads choice awards. Dystopia van de hoogste plank!

The Mortal Instruments - Cassandra Clare
The Mortal Instuments... zoveel grappige quotes. En dat is niet alles, echt leuke boeken!

The Hunger Games - Suzanne Collins
Over dystopia van de hoogste plank gesproken, deze staat daar ook. Superspannend en supercool.

Unearthly - Cynthia Hand
Eén van de enige leuke boeken met engeltjes in de hoofdrol. En leuk genoeg om in mijn favorietenlijst te staan!

Graceling - Kristen Cashore
Dit boek heb ik ook al twee keer gelezen dit jaar en je kunt al raden waarom: superboek en het is fantasy, iets waar er soms wel te weinig van is.

The DUFF - Kody Keplinger
De enige realistische fictie in de lijst, maar wel een verdiende plaats!

Shatter Me - Tahereh Mafi
Nog dystopia en daar houden we, of toch ik van. Shatter Me is echt een tof boek.

The Scorpio Races
Geweldig mooi geschreven en het kon me boeien tot mijn eigen verbazing, één van Maggie Stiefvaters beste creaties tot nu toe.

Perfect Chemistry

Superromantisch en dat vind ik leuk, zo leuk zelfs dat het in mijn favorietenlijst mag.

Ziezo, van alle boeken, behalve Shatter Me en The Scorpio Races, heb ik een review geschreven. Je kunt ze vinden op de pagina 'reviews' want ik ben te lui ze hier te linken...:O.

Je kunt altijd jouw favoriete boeken van 2011 laten weten in een reactie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten