17-04-2011

Zielen - Stephenie Meyer


Achterflap
De aarde is overgenomen door buitenaardse wezens, zielen. Deze zielen worden in menselijke lichamen gestoken en de menselijke zielen worden als het ware 'gewist'. De zielen hebben van onze planeet een vredelievende samenleving gemaakt, zielen zijn namelijk heel zachtaardig en kunnen niet tegen geweld. Maar nog niet alle mensen zijn weg. Wanneer Melanie gepakt wordt weigert ze zich te laten overnemen door Wandelaar aan wie haar lichaam toegewezen is. Het is Wanderlaar haar taak om uit te zoeken waar er nog meer mensen zijn, want Melanie was niet alleen. Ze heeft haar broer en Jared, haar vriend, die nog steeds menselijk zijn en zich verstoppen. Overspoeld door de herinneringen van Melanie begint ook Wandelaar van deze twee te houden en wordt ze gedwongen om samen met melanie (in één lichaam) op te zoek te gaan naar Melanies broertje en Jared. 

Mijn Mening
Het komt nogal traag op gang en het begin is redelijk saai, maar eens ze vertrokken is begint het wel spannend te worden en is het moeilijk weg te leggen. Het is wel leuk om eens met een andere blik naar de mensen te kijken: wreed en slecht. Het is wel een redelijk dik boek (in het Nederlands telt het 575 pagina's), maar zoals ik al zei: na het begin (ongeveer de eerste 20 pagina's) gaat het vlot. Ik vond het leuk om te lezen, ook omdat het zich afspeelt in het zuiden van de VS, waar ik nog niet veel over wist.  

Info
Originele naam: The Host
Schrijfster: Stephenie Meyer

1 opmerking:

  1. Hai Emma,

    Zelf vind ik dit echt een práchtig boek. De tegenstelling die in t boek zit vind ik ook boeiend. Hoe vredelievend de buitenaardsen ook zijn, uiteindelijk nemen ze de zielen van de aardbewoners over terwijl die daar niet om gevraagd hebben. Dat is dan wel weer een daad van agressie vind ik.... Neem als je wilt ook eens een kijkje bij de recensie die ik over dit boek heb geschreven heb op http:psyfiisleuk.blogspot.nl.

    BeantwoordenVerwijderen