13-06-2011

The Mortal Instruments - Cassandra Clare


Achterflap
Clary weet niet wat haar overkomt wanneer ze getuige is van een moord op een jongen met blauw haar, gepleegd door drie jongeren met rare tekens op hun armen en vreemde wapens. Clary wilt de politie inschakelen maar dat zal niet veel uit maken als het lichaam voor haar ogen verdwijnt en zij de enige is die de daders kan zien. Eén van hen, Jace, vertelt haar dat ze shadowhunters (of schaduwjagers in het Nederlands) zijn. Binnen de 24 uur wordt Clary meegesleurd in de wereld van Jace vol met vampiers, demonen, heksenmeesters en shadowhunters. Daar bovenop komt nog eens de verdwijning van haar moeder en waarom Clary de shadowhunters zien?

Mijn Mening
Deze boeken zijn in één woord: FANTASTISCH, GEWELDIG, COOL , ONGELOOFLIJK,... Oké, dat is meer dan één woord, maar je snapt vast wat ik bedoel: ik ben VERSLAAFD aan deze boeken!!! Waarom ik deze boeken nu zo goed vind? Wel, ten eerste: Clary, het hoofdpersonage, is mijn idool. Ze is een realistische tiener die soms gewoon doet waar ze zin in heeft en goed voor zich zelf kan op komen. Buiten Clary is natuurlijk ook Jace één van mijn lievelingspersonages. Jace, die zich super irritant kan gedragen en op alles een sarcastische opmerking heeft, is gewoon h-i-l-a-r-i-s-c-h! Ik heb vaak luidop moeten schaterlachen. Maar natuurlijk maken niet alleen sympathieke personages (die ik als ik kon een dikke knuffel zou geven) deze boeken zo goed. Er komen verschillende mythische wezens en mensen met bovennatuurlijke krachten in voor. Je zou misschien denken dat dat het ongeloofwaardig maakt, maar dat is zeker niet het geval. De boeken zijn echt goed geschreven en erg spannend en ook het verhaal zit goed in elkaar. Last but not least: het speelt zich af in New York City, dat is (voor mijn toch, want I <3 NY) een echte extra bonus. Dus als je deze boeken nog niet gelezen hebt, laat dan nu direct alles vallen, ga naar buiten, vertrek naar de dichtstbijzijnde boekenwinkel of bib en koop/leen daar de hele reeks, en ja, dat is een bevel!

Goodreads-sterren
  • City of Bones: 4.17/5
  • City of Ashes: 4.32/5
  • City of Glass: 4.45/5
  • City of Fallen Angels: 4.24/5
Info
  • Originele titels: City of Bones, City of Ashes, City of Glass, City of Fallen Angels
  • Nederlands titels: Stad van Beenderen, Stad van Vuur, Stad van Glas (komt uit in 2012)
  • Auteur: Cassandra Clare
  • Er komen nog 2 delen uit van deze reeks (de 4e kwam laatst 7 april uit, dus dat is nog even wachten op de volgende 2 :( )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten