24-06-2011

Stephanie Plum - Janet Evanovich

Achterflap

Stephanie Plum, die geen cent meer bezit en werkloos is, chanteert haar neef, baas van het bureau Borgstelling en Incasso, voor de job als premiejager. Haar eerste opdracht is Joe Morelli, beschuldigd ban moord en heel wat schulden. Stephanie, die Joe nog kent vanuit haar jeugd waar ze geen al te beste herinneringen aan heeft, is vastbesloten om hem op te sporen. Maar het kan gevaarlijk worden, zeker als ze de gestoorde zwaargewicht-bokser tegen het lijf loopt.

Mijn Mening
Om te bginnen: ik heb enkel het eerste boek van de zeventien gelezen. Maar de eerste was erg leuk dus die volgende zestien staan zeker op mijn to-read lijstje.
Ik heb detectives altijd al leuk gevonden (ik heb bijna alle Agatha Christies gelezen) en ik wou eens iets nieuws proberen. Het eerste boek is al vast buiten spannend ook heel grappig! Lachen verzekerd! Eigenlijk is het een beetje chicklit gemixt met detective, een leuke combinatie. Stephanie is in het begin nog heel onervaren, toch op het vlak van pistolen en spuitbussen die rare dingen met je neurotransmitters doen. Maar tegen het einde toe is ze al een heuse premiejager! Het zijn afzonderlijke verhalen met hetzelfde hoofdpersonage. Zeker leuk om in de vakantie te lezen. En zodra de examens gedaan zijn ga ik de volgende uit het rek in de bib halen.

Goodreads-sterren
  • One for the Money: 3.96
  • Two for the Dough: 4.03
  • Three to get Deadly: 4.06
  • Four to Score: 4.09
  • High Five: 4.10
  • Hot Six: 4.11
  • Seven Up: 4.08
  • Hard Eight: 4.09
  • To the Nines: 4.09
  • Ten Big Ones: 4.08
  • Eleven on Top: 4.07
  • Twelve Sharp: 4.09
  • Lean Mean Thirteen: 4.01
  • Fearless Fourteen: 3.89
  • Finger Lickin' Fifteen: 3.81
  • Sizzling Sixteen: 3.60
  • Smokin' Seventeen: 4.24

Info
  • Nederlandse titels: Grof Geld, Knekeldans, Dodelijke trio, Viermaal is scheepsrecht, (de vijfde en de zesde zijn niet vertaald, ik weet het: raar) De zevende hemel, Het achtste wonder, Schoppen negen, Tien met stip en de rest is nog niet vertaald.
  • Schrijfster: Janet Evanovich


    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten