23-12-2012

Top Ten Friday - Boeken van 2013


Deze week heb ik gekozen voor Top Ten Most Anticipated Books For 2013. Naar welke boeken die in 2013 uitkomen kijk ik het meeste uit, met andere woorden. Ik zal je alvast waarschuwen dat het allemaal vervolgen zijn, zo kwam het nu eenmaal uit. Ik heb van alle vorige boeken reviews geschreven, behalve bij nummer 9 en nummer 6. Om dit bericht niet vol met links naar reviews te zetten, raad ik je aan de alfabetische lijst te raadplegen, ik zal de titels van de vorige boeken vermelden. Voor één keer heb ik zelfs een rangorde gemaakt! En ik kan trots mededelen dat ik er precies tien heb uitgekozen.

10. Boundless - Cynthia Hand (Unearthly #3)
Ik heb schrik voor dit boek. Ik wil niets van de vorige boeken (Unearthly en Hallowed) verklappen, maar het einde van het laatste boek was niet zo happy en gaf ook niet zo'n happy uitzicht voor Boundless. Ik hoop echt dat het goed afloopt! We moeten niet meer zo lang wachten, want vanaf 22 januari is Boundless beschikbaar.

9. Clockwork Princess - Cassandra Clare (Infernal Devices #3)
Het derde en laatste boek van The Infernal Devices, zoals ik laatst in Wachten op Woensdag zei wil ik echt weten wat er gaat gebeuren met iedereen, en met Will in bijzonder. Ik heb ook een beetje schrik, want een happy ending is bijna onmogelijk. Het is nog wachten tot 19 maart voor het zover is.  

8. Dare You To - Katie McGarry (Pushing the Limits #2)
Dit is niet echt een vervolg op een boek ookal is het een tweede boek in een reeks. In dit boek krijgen we een nieuw hoofdpersonage dat een kleinere rol had in het eerste boek. Pushing the Limits was een zalig boek, dus ik wil zeker meer lezen van deze schrijfster, plus, ik denk dat het verhaal van Beth zeker een boek waard is. Ik kan niet wachten tot 28 mei!

7. Untitled - Sarah J. Maas (Throne of Glass #2)
Het eerste boek, Throne of Glass van deze reeks is zeker één van mijn favorieten van 2012, ik hoop het vervolg, dat helaas nog geen titel heeft, toe te kunnen voegen aan mijn favorieten van 2013. Dit is de enige fantasy van deze lijst, een beetje spijtig want ik ben fan van dat genre.

6. Prodigy - Marie Lu (Legend #2)
Prodigy is het vervolg op Legend, een dystopisch boek dat ik iedereen aanraad. Prodigy komt uit op 29 januari, niet zo lang meer!

5. The Retribution of Mara Dyer - Michelle Hodkin (Mara Dyer #3)
Het is nog niet zo lang geleden dat ik The Evolution of Mara Dyer gelezen heb, en wat een einde! Een cliffhanger vanjewelste. Er is nog geen specifieke datum om naar uit te kijken, maar het is zeker in 2013.

4. Untitled - Veronica Roth (Divergent #3)
Ik ben erg benieuwd naar de titel en de cover, en natuurlijk ook naar het verhaal. Zeker met het einde van Insurgent, het tweede boek, kan ik niet wachten tot ik weet hoe het allemaal in elkaar zit! We moeten helaas nog wachten tot 26 september.

3. The Eternity Cure - Julie Kagawa (Blood of Eden #2)
Ik heb van het eerste boek, The Immortal Rules, erg genoten en ik wou dat het langer was. Ik kan dus niet wachten tot het volgende boek uitkomt, zeker omdat het einde van The Immortal Rules veelbelovend was voor The Eternity Cure, Allison ging juist aan een nieuw avontuur beginnen en ik kan niet wachten tot ik weet wat er allemaal gaar gebeuren! Helaas zal ik wel moeten wachten want het boek komt pas 23 april uit.

2. Untitled - Susan Ee (Penryn & the End of Days #2)
Ik denk dat er iets misloopt met de publicatie van dit boek. Oorspronkelijk was de releasedatum ergens in 2012, dit is nu weer verlaat naar ergens in 2013. Het heeft ook nog steeds geen cover noch een titel. Ik hoop dat echt dat het er dit jaar van komt, fingers crossed! Dit is het tweede boek van de reeks. Je kunt alvast mijn review lezen van Angelfall, het eerste boek. Een superboek!

1. The Indigo Spell - Richelle Mead (Bloodlines #3)
En het boek waar ik het meest naar uit kijk van 2013: The Indigo Spell.  Het is het derde boek in de reeks waarvan Bloodlines en The Golden Lily de eerste twee boeken zijn en we kunnen The Indigo Spell verwachten op 12 februari. Ik heb geen geluk, want dan ben ik juist weg met school op skivakantie. Ik ga dus nog langer moeten wachten! Maar, de eerste twee hoofdstukken van het boek zijn al vrijgegeven, helemaal legaal, wees gerust! Als je dus net zoals ik niet kunt wachten op het boek, lees die hoofdstukken dan, ze zijn alvast erg goed! 
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2   

Ziezo, dat was mijn top tien. Aarzel niet om ook te laten weten naar welke boeken jij het meest uitkijkt in 2013!

2 opmerkingen:

  1. Ik kijk ook heel erg uit naar nr 1, 4 (hoewel ik Opstand/ Insurgent nog moet lezen), 6, 9 en ook naar The Rising van Kelley Armstrong. Op het moment kan ik geen op geen andere boeken komen, maar het lijkt er inderdaad op dat 2013 het jaar van de vervolgen zal worden ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel leuke titels om naar uit te kijken. Ik heb onlangs Angelfall besteld, kan niet wachten om erin te kunnen beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen