09-06-2011

Wolves of Mercy Falls - Maggie Stiefvater


Achterflap
Grace, die in een klein plaatsje genaamd Mercy Falls (in het noorden van de VS) woont, is al lang gefascineerd door de wolven in het bos achter haar tuin. Elke winter zijn ze er. Er is één speciale wolf, haar wolf, met gouden ogen. Wanneer een jongen van haar school aangevallen en sterft wordt door de wolvenroedel in de bossen bij het stadje, wordt er besloten om jacht te maken op de wolven. Als Grace die avond thuis komt vindt ze een gewonde jongen met gouden ogen op haar stoep. Sam, een weerwof, is op één of andere manier terug in een mens veranderd en dat hoort niet zo, want het is al eind september en de vorst is op komst... 

Mijn Mening
Weer een andere weerwolven-mythe, de wolven van Wolves of Mercy Falls veranderen niet met volle maan, maar wanneer het kouder wordt. Omdat Sam eigenlijk niet had mogen veranderen en elk moment opnieuw kan transformeren naar een wolf, ligt er een constante spanning over het verhaal. Het boek heeft ook twee vertelperspectieven: die van Sam en Grace, wat ik leuk vindt omdat ik dan twee kanten van het verhaal ken, snappie? Wat mij ook opviel aan deze boeken is dat er geen sympathieke ouders in voorkomen. Graces ouders kijken niet naar haar om, de ouders van Sam zijn ronduit verschrikkelijk en dan heb je nog die van Isabel (een vriendin van Grace): ook niet bepaald wat je aangenaam noemt. Buiten vreselijke ouders heeft het boek een mooi verhaal, dat soms een beetje aan de trieste kant is. En niet te vergeten:  er zit ook wel een tikkeltje romantiek in <3. Ik vind de covers ook zeker geslaagd! Zeker een aanrader!

Goodreads-sterren
  • Shiver: 3.95/5
  • Linger: 4.01/5
  • Forever: 4.37/5 (deze is nog niet verkrijgbaar)

Info
  • Originele titels: Shiver, Linger, Forever
  • Nederlandse titels: Huiver, Fluister
  • Auteur: Maggie Stiefvater
  • Forever komt 12 juli (in het Engels) uit, dat is niet zo lang meer! :D

2 opmerkingen:

  1. Hi Emma!

    Wat heb je een leuke site! Heb je inmiddels het derde deel ook gelezen van de Wolven van Mercy Falls-trilogie? Ik vond ze echt waanzinnig leuk!

    Groetjes! Bibi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En ja, ik heb de volledige reeks gelezen en het zijn inderdaad erg leuke boeken!

      Emma x

      Verwijderen