01-05-2011

Calypso-kronieken - Tyne O'Connell

Achterflap
Deze serie van 4 boeken gaat over Calypso, een Amerikaans meisje dat in Engeland op een dure kostschool gaat. Calypso hoort er in het eerste boek niet echt bij met haar Amerikaans accent maar daar komt verandering in. Ze is een schremkampioene en ze maakt met haar vriendinnen altijd wel weer iets grappigs mee.

Mijn mening
Deze boeken zijn echte meisjes boeken en heel erg grappig! Het krijgt ook nog een romantisch trekje dankzij het naburig gelegen jongens-college (een al even poepchicke kostschool), waar ook prins Freddie zit. Door alle dingen die Calypso en haar vriendinnen op het Sint-Augustinus voor jongedames meemaken zou je bijna zelf op kostschool willen gaan. Echt hillarische boeken!

Info
- Volgorde: Hoe versier ik een prins, Hoe verover ik een prins, Hoe weersta ik een prins, Hoe dump ik een prins 
- Orginele titels: Pulling princes, Stealing princes, Dueling princes, Dumping princes
- Schijfster: Tyne O'Connell

3 opmerkingen: