08-05-2011

Hush, Hush - Becca Fitzpatrick

Achterflap
Nora Grey woont in een afgelegen huis in Coldwater (Maine, VS) samen met haar moeder, die meer niet thuis is dan wel met haar drukke job waarvoor ze vaak op zakenreis moet. Nora is een doodgewoon meisje die goeie punten haalt en lol trapt met haar beste vriendin Vee Sky. Maar er is en nieuwe leerling op school en wanneer ze in Biologie van plaats veranderen en naast deze mysterieuze jongen komt te zitten, moet ze samen met hem aan een project werken. Patch lijkt van alles over haar te weten en ze komt hem overal tegen. Er gebeuren rare dingen wanneer Patch in de buurt is en ze weet niet of hij wel te vertrouwen is.

Mijn Mening
Eén van mijn favoriete boeken! Het eerste boek (Hush, Hush) is buiten spannend ook erg grappig met de hilarische uitspraken van Vee, Patch en Nora. Het tweede boek (Crescendo) is minder grappig en eerder triest en eng. Nora is een echte smartypants, die voor elk vak hoge cijfers haalt en later naar een goede universiteit wilt. Met haar beste vriendin Vee, die op dieet is en van high heels houdt, schrijft ze samen in de schoolkrant. De reeks vertoont gelijkenissen met Twilight maar het heeft toch een orginele draai (dus als je net als ik van Twilight houdt zul dit boek ook niet kunnen neerleggen). Een topboek, een topreeks, romantisch, eng, spannend en grappig, wat wil je nog meer? Ik ben niet de enige, kijk maar bij de Goodreads-sterren! Ms Fitzpatrick mag voortmaken met dat derde deel!
(Gezien ik deze boeken in het Engels gelezen heb, staan hier ook de Engelse covers, en omdat er maar 1 boek in het Nederlands is, zie meer bij 'info'). Mooie covers trouwens..

Goodreads-sterren
  • Hush, Hush: 4,03/5
  • Crescendo: 4,16/5
  • Silence: 4,59/5 (ik weet dat het nog niet uit is, maar ze hebben er al goed veel sterren aangegeven)

Info
  • Orginele titels: Hush Hush, Crescendo, Silence
  • Schrijfster: Becca Fitzpatrick
  • Nederlandse titel: Drift ('Crescendo' is nog niet vertaalt)
  • 'Silence', het derde deel van de reeks komt in het Engels uit op 4 oktober 2011 

    11 opmerkingen:

    1. Nederlands Titels
      Deel 1 = Drift (Hush Hush)
      Deel 2 = Dwalen (Crescendo)
      Wanneer komt deel 3 uit in het nederlands??

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Emma (Boekenbonanza)30 november 2011 om 17:05

      De enige informatie die ik vind over Silence (deel 3) in het Nederlands, is dat het in de zomer van 2012 uitkomt. Er is ook nog geen Nederlandse titel bekent. Veel leesplezier!

      BeantwoordenVerwijderen
    3. ik hou zo erg van deze boeken <3
      ik wil niet wachten tot deel 3 uitkomt D:
      ben nu helemaal soort van hyper omdat het boek ZOO gaaf was...

      BeantwoordenVerwijderen
    4. Ik heb op de site van becca fitzpatrick gelezen dat er ook nog een 4e deel uitkomt in het engels in de herfst van 2012. de titel is nog niet bekent..... ik kan echt niet w8en!!!

      BeantwoordenVerwijderen
    5. Net Dwalen uitgelezen. Ik kan nu echt niet wachten tot het volgende deel. Dwalen heeft veel meer een open einde dan Drift, ik ben helemaal op van de spanning. Het duurt nog veel te lang tot de zomer... :(

      BeantwoordenVerwijderen
    6. Ik kan niet wachten tot deel 3 en 4 uitkomen geweldige boeken <3

      BeantwoordenVerwijderen
    7. deel 3, komt waarschijnlijk 2 Juni uit in het Nederlands
      en over deel 4, Finale is nog niet zo veel bekend

      BeantwoordenVerwijderen
    8. İk heb helemaal niks gezien van deel 3 ik wacht al
      Byna half jaar ik kan het byna niet volhouden ik hoop dat het goed afloopt tussen nora en patch

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Emma (Boekenbonanza)10 oktober 2012 om 13:43

        Deel drie, Silence, komt deze maand uit in het Nederlands. Deel 4, Finale, komt 23 oktober in het Engels uit. Veel leesplezier!

        Verwijderen
    9. OMG, mijn vriendin en ik zijn verslaafd aan deze twee boeken. Ok ze gaat echt flippen als ze weet dat dit deze maand uitkomt

      BeantwoordenVerwijderen
    10. Ik kan niet wachten tot deel 4 uitkomt, weet iemand hoe die in het Nederlands heet? En wanneer hij uitkomt (de Nederlandse versie)?

      BeantwoordenVerwijderen