17-03-2013

Sweet Evil - Wendy Higgins



Achterflap
Embrace the Forbidden

What if there were teens whose lives literally depended on being bad influences?

This is the reality for sons and daughters of fallen angels.

Tenderhearted Southern girl Anna Whitt was born with the sixth sense to see and feel emotions of other people. She's aware of a struggle within herself, an inexplicable pull toward danger, but Anna, the ultimate good girl, has always had the advantage of her angel side to balance the darkness within. It isn't until she turns sixteen and meets the alluring Kaidan Rowe that she discovers her terrifying heritage and her willpower is put to the test. He's the boy your daddy warned you about. If only someone had warned Anna.

Forced to face her destiny, will Anna embrace her halo or her horns?


Mijn mening
Ik wist niet wat te verwachten van Sweet Evil, wanneer ik de achterflap las, lee het me niet zo bijzonder, meer van dat typische good-girl-bad-boy concept en daar bovenop ook nog engel- en demongedoe. Maar aan de andere kant heb ik er wel veel lovende reviews over gelezen en gezien. Ik was dus erg benieuwd

Het hoofdpersonage is good girl Anna, op zich is nog een sympathiek persoon, maar ik vind ze persoonlijk te naïef en goedgelovig. Ze vertrouwd Kaidan, de bad boy van het verhaal, bijna onmiddelijk terwijl er verschillende pijlen in de tegenovergestelde richting wijzen. En Kaidan is niet de enige die ze blindelings vertrouwd, daar had ik het een beetje moeilijk mee. Haar pleegmoeder heeft Anna wel een beetje van de buitenwereld en slechte dingen afgeschermd, en haar dus op die manier naïef gemaakt. Maar iedereen is toch wantrouwig tegenover mensen die je achterna zitten in een auto? Ik had eigenlijk gewild dat haar blindelings vertrouwen eens slecht zou aflopen, maar dat gebeurt natuurlijk niet. Over Anna's pleegmoeder gesproken, ze bedoelt het allemaal heel goed, maar haar manier van het beschermen van Anna is helemaal verkeerd, ze laat Anna wel op een roadtrip met de zoon van een demon vertrekken, maar Anna's eigen vader die haar wilt leren hoe ze zich moet verdedigen is een waanzinnig idee, want 'ze heeft jouw toch om haar te beschermen.' Nee, als je het mij vraagt, ging het daar helemaal verkeerd.

Het algemeen concept met de engelen en demonen was wel oké. Boeken met engelen zijn meestal mijn ding niet, maar hier viel het nog best mee. Er is natuurlijk wel sprake van religie en Anna is ook christelijk (ze bidt voor het slapen gaan), daar heb ik op zich geen problemen mee, maar heb ik ook geen boodschap aan, want ik ben niet gelovig. In dit boek zijn het demonen hun levenswerk om mensen miserabel te maken, ze fluisteren je dingen in je oor, die je beschermengel er dan weer uit proberen te praten. Natuurlijk hangt er nog wat meer aan vast, en heb je ook nog aardsdemonen enzo, maar dan wordt het hier te ingewikkeld.Wat ik leuk vond, waren de aura's, dat is Anna's 'sixth sense' zoals je in de korte inhoud kunt lezen. Ze kan de emoties van mensen zien in hun aura's door verschillende kleuren. 

Ik vond het verhaal soms wel wat voorspelbaar, zoals ik al zei dat typische good-girl-bad-boy concept, maar met zijn minder kantjes is Sweet Evil nog altijd wel ontspannend om te lezen.

Cover
Geen fan van de cover. Het heeft al minstens twee elementen die ik niet leuk vind, namelijk, gezichten en mensen op de cover en een meisje met een absurd kleed dat ze niet draagt in het boek. 

Titel: Sweet Evil
Auteur: Wendy Higgins
Er komt een vervolg, genaamd Sweet Peril. Het zal verkrijgbaar zijn vanaf 30 april. Ook een derde en laatste boek van deze trilogie komt eraan, deze zal Sweet Reckoning, en die zal voor in de zomer van 2014 zijn.

Ik kon nergens mijn 3 sterren afbeelding vinden, ik weet zelfs niet of ik er ooit één gemaakt heb, dus:

* * *

Geen opmerkingen:

Een reactie posten