22-03-2013

Top Ten Friday - Boeken voor mensen die niet graag lezen

brokeandbookish.blogspot.com
We hebben allemaal wel vrienden die niet graag lezen, en alhoewel ik niet zo graag boeken uitleen aan niet-lezers (het duurt altijd eeeeeuwen voordat je ze terug hebt), soms hebben ze gewoon nog nooit een boek dat hun echt beviel gelezen en is dat het enige wat nodig is om ze in een echt leesbeest te transformeren.

Ik heb voor elk van de vier genres waarin ik YA heb opgedeeld een aanrader, er zijn uiteraard nog zoveel meer kandidaten. Maar ik denk persoonlijk toch dat er twee dingen zijn waar je rekening mee moet houden met een boek voor mensen die niet graag lezen. Ten eerste de lengte; geen klappers van 500 pagina's, dat kan een ontmoedigend effect hebben en ten tweede onmiddellijk actie; boeken waarbij de eerste twee hoofdstukken vol uitleg en beschrijvingen staan, worden al snel opzijgelegd voor de actie aan de beurt is. Natuurlijk moet je ook rekening houden met de persoonlijke smaak van de persoon waar je een boek voor kiest. Geen vampiers voor mensen die van realistische fictie houden.


CONTEMPORARY | The DUFF - Kody Keplinger | review
Een boek dat ik al verschillende keren herlezen heb en telkens weer leuk vind. Er zit humor in, niet te dik en er komen ook serieuzere problemen aanbod. Een aanrader voor mensen die het niet zo hebben op alle bovennatuurlijke wezens en magie.

FANTASY | Poison Study - Maria V. Snyder | review
Nog een boek dat ik al enkele keren gelezen heb, één van mijn favorieten. Dit boek zit direct middenin het verhaal en je moet gewoon verder lezen omdat je wilt te weten komen wat er gaat gebeuren én wat er in het verleden gebeurd is, want dat speelt in dit boek ook een grote rol.

DYSTOPIA | The Hunger Games - Suzanne Collins | review
Ik weet dat deze keuze niet zo origineel is, maar we mogen niet vergeten dat deze boeken ook voor de film in het algemeen erg gesmaakt worden door de meeste mensen, en terecht als je het mij vraagt.

PARANORMAL | Vampire Academy - Richelle Mead | review
Voor paranormal ben ik uiteindelijk voor Vampire Academy gegaan omdat het één van mijn persoonlijke favorieten is, maar het was niet zo simpel. Vampire Academy begint zeker zonder er veel doekjes om te draaien met volle actie en is vanaf het begin moeilijk neer te leggen, met bovendien ook nog een schep humor er bovenop. Een prima boek!

Ziezo, ik denk dat deze vier boeken wel mensen aan het lezen moeten kunnen krijgen! Ik zelf heb al een paar keer geprobeerd om één van mijn vrienden een boek aan te smeren, maar tot nu toe zonder succes, hopelijk heb jij meer geluk! En trouwens, alle boeken, behalve The DUFF, zijn ook verkijgbaar in het Nederlands, check mijn review voor de Nederlandse titels.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb onlangs the Duff besteld. Kijk er nu nog meer naar uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb mijn Beste Vriendin aan het lezen gekregen met The house of night series :), is ook een aanrader dus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The Duff is heeeelemaal geweldig :D Toffe keuzes Emma!

    BeantwoordenVerwijderen