22-04-2012

Angelfall - Susan Ee

Achterflap
6 weken geleden daalde de engelen van de apocalyps neer op aarde en hebben voor de verwoesting van verschillende steden gezorgd. Gangs maken de straten onveilig. Wanneer een engel wegvliegt met Paige, een hulpeloos meisje, is Penryn tot alles bereidt om haar zus terug te vinden. Inclusief deals met engelen maken. Raffe, een engel, ligt gewond en vleugelloos op straat. Penryn besluit dat hij haar enige kans is om haar zus te vinden, sinds hij één van hen is en Raffe wil een manier vinden om zijn vleugels terug op zijn rug te krijgen. Samen vertrekken ze naar San Fransisco, naar het engelenhoofdkwartier.

Mijn mening
Ik had een kindle-boek nodig om mij bezig te houden tijdens de terugreis naar huis, in de paasvakantie. Dus ging ik naar mijn to-readlijst op goodreads en sorteerde ik hem eens op 'average rating': hoogste aantal sterren bovenaan. En daar stootte ik op Angelfall, een vergeten boek in mijn to-readlijst. In het begin was ik een beetje halfhartig want ookal was het gemiddelde aantal sterren hoog en leek de korte inhoud mij wel wat (en was het supergoedkoop: €1,54!), ik ben dit boek nog nooit op een andere boekenblog tegengekomen, maar veel blogs komen niet zo bekende boeken niet aanbod. Ik vermoed dat ik het via Goodreadsrecommendations heb toegevoegd aan mijn to-readlijst, leve de GR! Zo komen onbekende YA-boeken ook eens aanbod.

Goed, een heel lange intro, nu Angelfall: laten xe maar beginnen met te zeggen dat mijn halfhartigheid niet terecht was. Het apocalyps-thema is echt goed gevonden. Het is niet zo'n typisch dystopia-boek met een corrupte maatschappij (een thema dat ik ook leuk vind). Er is gewoon geen maatschappij, enkel complete chaos. Zoals de titel al laat door schemeren komen er engelen in voor, nog een rede voor mijn halfhartigheid. Ik heb in het algemeen nog niet veel positieve ervaringen met angelboeken gehad. Angelfall is iets helemaal anders: geen brave, heilige engeltjes in Angelfall. Deze engelen zijn EVIL -uiteraard- sinds ze de oorzaak van de apocalyps zijn. En I like it!

Penryn mag zeker bij mijn lijst van favoriete hoofdpersonages en ook op de lijst van badasses. Ze heeft alles wat een hoofdpersonage nodig heeft en is daarboven op ook hilarisch, maar niet alleen Penryn is grappig, ook Raffe kan er wat van. Dus als die twee op stap gaan kun je wel raden dat ik luidop heb moeten lachen met dit boek. Daarom vond ik de eerste helft ook het leukst, dat was het grappigst, het tweede deel is even goed, gewoon minder leuk.

Dit boek is wel niet voor de gevoelige mensen, er zijn een paar pasages waarvan ik dacht: 'Ieeuw, gortig! En dan heb ik het op het vlak van bloed, afgerukte lichaamsdelen en kannibalisme.

Nu voor de romance. Je ziet het waarschijnlijk al hangen wanneer je naar de korte inhoud kijkt, maar ik moet je teleur/geruststellen, er is niet veel romance. Penryn en Raffe's relatie is eerder vriendschappelijk, ofja na een tijdje. Ik wil niet te veel verklappen, maar misschien op het einde een hint. Wat natuurlijk niet meer dan normaal is sinds Raffe een evil angel is en één van de 'slechterikken'. Alleszins, het boek is een aanrader voor iedereen (behalve de gevoelige mensen, zie vorige alinea).

Cover
Mooie cover, simpel. Alleen het lettertype van de titel had ik anders genomen, maar dat komt omdat ik een lettertypen-freak ben. Voor de rest is het een prima cover, de foto, niet te veel tralala,... Nice!

Goodreads-sterren
4,39

Info
  • Titel: Angelfall
  • Auteur: Susan Ee
  • Er komt een vervolg uit, en het zou nog voor 2012 moeten zijn. Maar er is nog geen titel, cover, korte inhoud,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten