28-04-2012

Cover Lover: Graceling


Een tweede aflevering van Cover Lover, deze keer met Graceling (of De Gave van Katsa) door Kristen Cashore. En btw, het is een geweldig boek, een echte aanrader!

 Franse cover: Ik vind dat deze cover eerder voor een kinderboek lijkt, maar ik heb al slechtere covers in YA gezien.

Nog een Franse cover: Dit vind ik beter dan de andere Franse cover. Meer dan beter, echt een leuke cover. Ik ben ook verbaasd dat de Fransen de titel niet verfranst hebben, want daar zijn ze goed in.







Poolse cover: Mijn favoriet! Ook Katsa in tekening er op. Ik weet niet wat er zo leuk aan vind, de uitrusting en al: cooool!

1 opmerking:

  1. Hmm. Mijn favoriete cover van Graceling blijft de versie die ik heb. (cover van Larry Rostant, ISBN 9789048801596) Katsa is daarop gewoon erg sterk en volledig hoe ik haar voor me zie.
    De Duitse paperback is ook wel gaaf. En op de een of andere manier spreekt de Roemeense versie mij ook aan. Op de andere versies vind ik Katsa niet goed overkomen. Daarop lijkt het alleen maar op een meisje dat met zichzelf in de knoop zit, waarbij de kracht die zij bezit wordt weggelaten. Dat is toch wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen