23-08-2012

Cover Lover: Daughter of Smoke and Bone

Zoals ik al zei in mijn review van Daughter of Smoke and Bone is dit boek Cover Lover-waardig met al drie verschillende Engelse covers. Een overzicht:

 UK hardcover/paperback
Dit is de cover die ik voor mijn review gebruikt heb. Ik had deze cover om één of andere reden ook op mijn Kindle. Ik vind deze cover zeker geslaagd, zoals je in mijn review kunt lezen. Die veren zijn een hit!







US hardcover/paperback
Dit is de cover die je het meest ziet. Ik vind hem zeker niet slecht. Zeker het lettertype vind ik heel mooi en leuk gedaan. Ja, ook een hit, deze cover.
UK paperback
Deze cover ziet er naar mijn gevoel niet zo YA uit. Door die handafdruk naast de deur deed deze cover me ook aan Skyrim denken (een computerspel dat ik graag speel). Een handafdruk is namelijk het teken van The Dark Brotherhood, een groep huurmoordenaars, en die hebben juist zo'n rode deur naar hun Sanctuary. Even meedelen...
Griekse cover
Ik heb deze cover er bij gedaan om toch ook nog iets anders dan Engelse covers te hebben. Het was de beste cover van alle anderstalige edities. Hij is niet zo speciaal, maar ik heb wel iets voor silhouetten.

1 opmerking: