09-08-2012

Genres

Ik wou even meedelen dat ik nieuwe labels heb bij mijn reviews. De laatste tijd duidde ik nooit meer een genre aan bij mijn labels, dus heb ik besloten om orde te scheppen in al die labels van de genres. Ik heb ontdekt dat er eigenlijk maar 4 grote genres zijn onder het kopje YA, die heb ik dan ook toegepast:
  1. Dystopia: ik denk niet dat ik deze moet uitleggen. Een dystopisch boek bevat meestal een corrupte maatschappij, een zombie-invasie of iets anders in de toekomst.
    • The Hunger Games, Divergent
  2. Paranormal: Alles wat zich in het heden afspeelt, maar dan met monsters, magie en andere vreemde krachten.
    • Vampire Academy, Unearthly
  3. Fantasy: Het verhaal speelt zich af in een historische setting, in een onbestaande wereld/land. Er is ook altijd iets met magie, of magische beesten, noem maar op
    •  De Gave van Katsa (Graceling), Throne of Glass
  4. Contemporary: Een hedendaagse setting, met gewone mensen en zonder alle bovennatuurlijk dingen.
    • If I Stay, Perfect Chemistry
Bij elke review staat onderaan bij de labels het genre erbij, en je kunt alle genres terugvinden in de zijbar. Misschien heb je al gezien dat er ook 'Chicklit' bijstaat, maar ik ben niet van plan om daar nog boeken aan toe te voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten