01-08-2012

Vers van de Pers: augustus


Augustus is duidelijk een goede maand, niet alleen omdat ik dan jarig ben, maar ook omdat er heel wat interessante boeken uitkomen.

Defiance - C.J. Redwine: 28 augustus
Deze heb ik opgemerkt door dat een blogger er heel enthousiast over deed. En bovendien is het Fantasy, een genre dat ik erg graag lees en te weinig van lees (als je dus nog aanraders hebt in dit genre: laten weten!). Defiance ga ik zo snel mogelijk in handen proberen te krijgen.





Auracle - Gina Rosati: 7 augustus
De korte inhoud van Auracle doet me een beetje denken aan een Nederlands boek van Patrick Lagrou genaamd Body Switch. Patrick Lagrou is lang mijn favoriete schrijver geweest en ik heb Body Switch al meerdere keren gelezen. Ik ben dus ook benieuwd wat dit boek gaat zijn.





Girl of Nightmares - Kendare Blake: 7 augustus
Joepie! Het vervolg van Anna dressed in Blood komt uit! Ik heb het boek redelijk recent gelezen en vond het erg spannend. Ik ben erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Hopelijk krijg ik deze snel te pakken!






False Memory - Dan Kronos: 14 augustus
Dystopia! Met een intrigerende korte inhoud. Het zat tussen mijn recommendations bij goodreads. Het is het eerste boek van deze auteur, maar Veronica Roth (schrijfster van Divergent), zo zag ik op goodreads is al vast enthousiast. Reden genoeg op dit boek te proberen.





Throne of Glass - Sarah J. Maas: 7 augustus
Al heel veel goede dingen over deze gehoord! En als ik zo de korte inhoud lees, kan ik begrijpen waarom. Het is Fantasy, één van mijn favoriete genres én er komen huurmoordenaars in voor. Ik heb iets voor huurmoordenaars in fantasy. Zeker als het hoofdpersonage de huurmoordenaar is.




Earth Girl - Janet Edwards: 16 augustus
De synopsis spreekt me erg aan. Het is erg futuristisch met mensen die op andere planeten leven en enkel de 'gehandicapten' die achterblijven. Ja, deze ga ik zeker in het oog houden. En ik moet zeggen dat ik de cover erg aantrekkelijk vind.





The Lost Girl - Sangu Mandanna: 28 augustus
Ook hier spreekt de synopsis me aan, en ik heb er al goede dingen over gelezen op andere blogs. Het heeft een beetje een dystopia-sfeer en het speelt zich voor een keer niet in de VS af.





Losing Lila - Sarah Alderson : 1 augustus
Dit is het vervolg op Hunting Lila, een boek dat ondertussen al een tijdje op mijn to-readlijst staat en ik graag wil lezen. Het is zo'n typisch boek met een hoofdpersonage met één of andere bovennatuurlijke kracht, desondanks wil ik het toch graag lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten