05-08-2012

Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor

Korte inhoud
Lees de korte inhoud op goodreads

Mijn mening
Dit is niet zo'n typisch angels vs demons boek. Integendeel, Laini Taylor heeft dat concept een leuke, interessante en bovendien een originele wending gegeven. Ik vond dat het zelfs een beetje naar de fantasy leunde als je er meer en meer over die wereld te weten kwam. Het boek speelt zich niet alleen af in een mythologische wereld, maar ook in op onze goede oude aardbol en ik kan jullie blij mededelen dat het zich niet in het eeuwige VS afspeelt, maar in Praag. Ik was in de wolken toen dat duidelijk werd, ik moet eens een apart bericht doen over het hele VS-gedoe. Praag werd heel mooi beschreven en ik wil zeker ooit wel eens een bezoekje brengen. Nu voor het hoofdpersonage: Karou. Ze is een toffe. Ze is alles wat voor mij een prima hoofdpersonage maakt. Zo laat ze bijvoorbeeld niet met zich sollen en is ze erg slim. Ze is erg mysterieus en heeft geen normale opvoeding gehad. Ik wil er niet te veel over vertellen want in het verhaal kom je stapje bij stapje dingen over Karou's verleden te weten. Karou heeft ook een goede vriendin, als niet beste vriendin, Zuzana, die wel niets over Karou's andere leven weet. Dus ookal zijn Karou en Zuzana niet zoo close, Zuzana is een echte vriendin. Ik heb al veel YA boeken gelezen met beste vriendinnen in waarvan ik dacht: best friend, you're doing it wrong. Dus dat was nog iets wat mij opviel: een oprechte vriendin. Trouwens buiten een oprechte vriendin is Zuzana ook hilarisch. En dan hebben we ook nog Akiva, een engel en de love interest van Karou. Akiva is een echte engel met brandende vleugels en ogen. De relatie tussen Karou en Akiva speelt een grote rol in het verhaal, maar zit gelukkig goed ik elkaar. Kortom dit boek is een aanrader, met een mooie setting en uitgewerkte personages. Ik kijk al uit naar het vervolg!

Cover
Ik zou een Cover Lover aan dit boek moeten wijden want het heeft heel wat covers. Ik zal diegene nemen die ik persoonlijk het mooiste vind en die ik ook zo op mijn Kindle heb staan. Ik vind deze cover het mooist omdat hij het simpelst is en ik vind ook het lettertype en het feit dat de titel centraal staat, mooi. De pluimen hebben ook betrekking tot het verhaal, dus dat is ook een meevaller. Kortom, een heel mooie cover. 

Goodreads-sterren
4,12

Info
  • Titel: Daughter of Smoke and Bone
  • Auteur: Laini Taylor
  • Het vervolg 'Days of Blood and Starlight' komt op 6 november 2012 uit. Er worden 3 boeken verwacht. 

1 opmerking:

  1. Dit klinkt inderdaad als een echte aanrader! Heb het boek zelf nog niet gelezen, dus hij komt zeker op mijn leeslijstje terecht. :)

    BeantwoordenVerwijderen