09-09-2012

Cover Lover: The Scorpio Races


Een nieuwe editie van Cover Lover, deze keer met The Scorpio Races van Maggie Stiefvater. Ik heb er een hele tijd geleden een review van geschreven, die je hier kunt lezen. Ondertussen zijn er al heel wat meer vertalingen en dus ook nieuwe covers, let's take a look:

Engelse harcover/kindle/paperback/audio
Dit is de meestvoorkomende cover. Deze cover heb ik ook gebruikt bij mijn review. Ik vind het een mooie cover, zoals ik al vaak gezegd heb, heb ik een zwak voor silhouetten, en ook deze cover heeft er een. Een mooi effect op de titel, deze cover is een hit!






Engelse paperback
Nog een mooie cover! Wat soberder dan de vorige, niet veel effecten. Desondanks vind ook deze cover een hit!
Franse cover
Van ver ziet deze cover er supercool uit, helaas als je inzoomt op de ruiter en het paard, zie je dat de ruiter zo'n puk op heeft, iets wat niet klopt met het boek. Een klein detail, maar toch. Voor de rest, coole cover.
Duitse cover
De Duitsers hebben in plaats van met het paard te werken, de zee gesymboliseerd op hun cover. Iets wat ook een grote rol speelt in het boek. Ik vind dat de cover zo precies een Japanse stijl heeft. Alleszins, een prachtige cover. 
Nederlandse cover
Ik moet helaas zeggen dat ik de Nederlandse cover het minst geslaagd vind van deze reeks. Als ze nu niet die krullen aan de zijkant gedaan hadden, zou ik het best nog een mooie cover vinden. Maar nu mixen ze 2 stijlen. Maar voor een Nederlandse cover is deze cover lang niet slecht, ik heb al lelijker gezien.

1 opmerking:

  1. Ik ben het met je eens dat de Nederlandse versie het minst mooi is. Mijn favoriet is de kaft van de Engelse Paperback.

    BeantwoordenVerwijderen