02-09-2012

Nieuw in het Nederlands: september


Voor september heb ik 3 interessante releases gevonden van YA-boeken, vertaald naar het Nederlands, voor de Nederlandse lezertjes.

Vrees Me - Tahereh Mafi
Dit is de vertaling van Shatter Me. Een dystopia boek, een eerste van een reeks van drie. Ik heb het al een tijdje geleden gelezen en ik vond het goed.

Bloedverwanten (De Alchemisten) - Richelle Mead
Zoals ik in mijn review van Bloodlines en The Golden Lily zei, komt het eerste boek, Bloodlines van de reeks Bloodlines nu ook in het Nederlands uit, genaamd Bloedverwanten. In het Nederlands heet de reeks De Alchemisten. Voor meer info over deze reeks zou ik je aanraden om de tweede paragraaf van mijn review te lezen.

Inside Out - Maria V. Snyder
Maria V. Snyder zou je kunnen kennen van de Study-serie: Poison Study, Magic Study en Fire Study. Ik heb deze boeken al geriewed (review) en ze zijn ook al vertaald naar het Nederlands: Studie van Gif, Studie van Magie en Studie van Vuur. Inside Out is het eerste boek van een tweedelige reeks, het tweede boek heet Outside In. Ik heb ze allebei gelezen. Het is een dystopia boek dat zich afspeelt in een groot ruimteschip. Ik vond ze persoonlijk minder goed dan de Study-serie. (Ik vond er helaas geen cover van)

 Vergeet niet ook eens een kijkje te nemen bij Vers van de Pers: september, de nieuwe releases in de Engelse YA-wereld!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten