22-09-2012

Top Ten Friday - Leesplekjes


Ik wou het eigelijk gisteren posten, maar ik was vergeten dat ik nog een nieuwe heading moest maken. Dus hier zijn we dan, Top Ten Friday. Deze week heb ik gekozen voor: Favourite places to read. Omdat het korte lijst zou zijn heb ik ook mijn minst favoriete plaatsten erbij gezet.:

Favorieten:
1. In bed
Lekker onder dekens, zacht en warm. Wat wil je nog meer. Niets gaat boven nog wat lezen voor het slapen gaan, comfy in het bedje. 

2. In de auto
Ik vind het leuk om in de auto te lezen, vooral dan wanneer het voor een lange rit is. Dan ben ik er zeker van dat ik aan één stuk door, zonder recht te moeten staan ofzo, kan lezen. Ik vind het ook leuk om soms eens even naar buiten te kijken en te denken over wat ik tot dan al gelezen heb.

Minst favorieten:
1. Op school
Ik vind het niet leuk om op school te lezen, en in bijzonder tijdens de les, omdat alles dan in stukken en brokken gehakt wordt. Ik heb het al geprobeerd, natuurlijk, maar telkens als ik even opkijk om te doen alsof ik aan het opletten ben, duurt het langer om mijn regel terug te vinden dan het stukje dat ik kan lezen. Meestal lees ik gewoon vier keer na elkaar dezelfde zin. Boeken gaan dus niet mee naar school.

2. Drukke plaatsen
Het is niet dat ik me niet kan concentreren, want als ik echt aan het lezen ben, kan ik mijn omgeving out-tunen. Ik kan er gewoon echt niet tegen wanneer mensen meelezen. Niet gezegd dat mensen dat doen, maar ik moet dat dan toch altijd even checken. De bus of iets gelijkaardigs is dus uitgesloten.

2 opmerkingen:

  1. Ik kan echt niet lezen in de auto, daar word ik zo misselijk van :( In bed is natuurlijk hartstikke fijn, zeker nu het wat kouder is :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan ook niet lezen in een auto, tenzij hij stil staat. Mijn favoriete leesplekje is op een zonnige dag, lekker in de hangmat in de tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen