01-11-2012

Coverweek - Dag 4

 Sober & simpel
Vandaag te tegenhanger van gisteren. Less is more. Met een simpele en/of sobere cover bedoel ik dat de achtergrond effen is en dat er maar één beeld (foto/tekening) wordt gebruikt, en dus niet verschillende foto's bij elkaar gestoken op één cover. Eén van de mooiste van deze vijf covers is Prodigy, als je het mij vraagt. Dat graffiti-idee is geniaal. Mijn absolute favoriet is zeker weten Red Glove. Als je de foto vergroot zie je dat het gezicht afgebeeld wordt in allemaal puntjes die uit de letters van de titel vloeien. Prachtig! Ook de twee andere boeken van deze reeks, White Cat en Black Heart hebben supermooie covers in dezelfde stijl. Moet je zeker eens bekijken!

 'Girl in dress'-syndroom
Dit is van alle negatieve punten die deze week zijn gepasseerd/gaan passeren, de minst negatieve in mijn geval. Er zijn zeker mooie covers met het Girl in dress syndroom, zoals ik het noem. Het komt alleen zo vaak voor in YA! Wanneer het vaak geen betrekking heeft tot het verhaal, behalve natuurlijk als het fantasy is en vrouwen nu eenmaal kleden dragen in die tijd. Ik ben het beu gezien, dat is alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten