01-11-2012

Nieuw in het Nederlands: november


Ik vond maar één vertaling van een YA boek dat uitkomt in november, maar ik heb wel enkele boeken gevonden die ik over het hoofd had gezien de twee voorbije maanden. Dus kan ik jullie toch drie nieuwe vertalingen presenteren van YA boeken.

De duistere kant van Mara Dyer - Michelle Hodkin (september)
Ik vind de Nederlandse titel van dit boek nogal belachelijk klinken. Het is trouwens ook niet de letterlijke betekenis van de Engelse titel die The Unbecoming of Mara Dyer luidt. Anyway. Ik ben fan van het boek en ik heb onlangs het vervolg gelezen, The Evolution of Mara Dyer. Review komt eraan!

Pandemonium - Lauren Oliver (oktober)
Dit is de vertaling van het gelijknamige boek in het Engels. Het is het vervolg op Delirium en geloof dat de Nederlandse titel Delirium Amoris is. Ik heb het eerste boek gelezen, maar deze staat nog steeds op mijn to-readlijst.

Opstand - Veronica Roth (november)
De vertaling van Insurgent. Het vervolg op Divergent met de Nederlandse titel Inwijding. Ik vind dat ze ook bij deze serie de titels teniet gedaan hebben. Maar ja, ik moet ze niet lezen, dus moet ik mij er ook niets van aantrekken. Het is alleszins een heel goede reeks!


1 opmerking: