18-05-2013

A Midsummer's Nightmare - Kody Keplinger

Achterflap

Whitley Johnson's dream summer with her divorcé dad has turned into a nightmare. She's just met his new fiancée and her kids. The fiancée's son? Whitley's one-night stand from graduation night. Just freakin' great.

Worse, she totally doesn't fit in with her dad's perfect new country-club family. So Whitley acts out. She parties. Hard. So hard she doesn't even notice the good things right under her nose: a sweet little future stepsister who is just about the only person she's ever liked, a best friend (even though Whitley swears she doesn't "do" friends), and a smoking-hot guy who isn't her stepbrother...at least, not yet. It will take all three of them to help Whitley get through her anger and begin to put the pieces of her family together.


Mijn mening
Ik heb voor een korte vijf-redenen review voor A Midsummer's Nightmare. Vijf redenen waarom dit boek de moeite waard is:

1. Schrijfstijl
Ik ben fan van Kody Keplingers schrijfstijl. Haar boeken zijn heel vlot geschreven. Het lijkt alsof ze letterlijk de gedachten van het hoofdpersonage neerschrijft, daardoor leer je Whitley heel goed kennen.

2. Whitley
Whitley was op het eerste gezicht niet zo sympathiek. Een leven vol feestjes en drank, voor mij niet echt herkenbaar. Maar door het vertelperspectief begreep ik al snel waarom ze doet wat ze doet, en vond ik Whitley al heel wat aardiger. Ze heeft bovendien een redelijk pessimistische en cynische blik op het leven, wat soms wel voor hilariteit zorgt.

3. Nathan
Ik vond Nathan een leuke gast, en bovendien een origineel personage. Ik had het gevoel dat ik nog niet vaak een personage zoals hem ben tegengekomen in boeken. Hij is aardig, kalm en een beetje nerdy.

4. Familie
Familie speelt een grote rol in A Midsummer's Nightmare. En ook al heeft Whitley een afschuwelijk paar ouders, er zijn familieleden die ik echt sympathiek vond, zoals ten eerste Whitley's broer, Trace. Ik vond hem erg realistisch, hij wou zijn zus echt wel helpen met haar problemen, maar hij zit ook met zijn eigen gezin. Nog twee andere 'familieleden' die het vernoemen waard zijn Sylvia en Bailey Claufield. Sylvia deed echt haar best en lijkt me een goede ouder. Bailey is een typisch dertien jaar oud meisje en een schattebol.

5. Zomer
Dit is een ideaal boek om tijdens de zomer te lezen! Zon, zwembad, uitslapen, rondhangen,... Ik kreeg nog meer zin om aan die zomervakantie te beginnen!

Kortom, A Midsummer's Nightmare is een boek om lekker mee in de zon te luieren vol humor, maar ook met wat serieuzere onderwerpen.

Cover
Ook al staat er een groot gezicht op de cover, heb ik er geen problemen mee. Misschien omdat de beschrijving van Whitleys uiterlijk in het boek perfect overeen komt met het gezicht op de cover. Bovendien heeft ze ook een fuchsia bikini aan, een kledingstuk dat ze wel degelijk draagt op een bepaald punt in het verhaal. En ten laatste is de gezichtsuitdrukking op de cover wel passend bij Whitley.

Auteur: Kody Keplinger
Titel: A Midsummer's Nightmare
Pagina's: 304 pagina's
Verschijningsdatum: 5 juni 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten