28-01-2012

Hallowed - Cynthia Hand


Aangezien ik het eerste boek van deze reeks al gereviewd heb, wordt dit een ander soort review dan we gewoon zijn, namenlijk een '5 redenen'-review. Vijf redenen waarom je dit moet lezen, buiten het feit dat dit boek het vervolg is op Unearthly, een AWESOME boek. De review is spoiler-free, zelfs als je Unearthly zelf nog niet gelezen hebt

1. Clara: kick-ass angel.
Clara is echt een cool hoofdpersonage, is dan wel deelsengel, maar geen doetje. Doet zo nu en dan gewoon haar eigen zin en daarboven is ook grappig. Het is leuk geschreven (en Clara is het hoofdpersonage dus dat maakt dat het lijkt dat Clara vertelt, dus dat betekent dat Clara leuk vertelt, snappie?). Zoals ik in mijn Uneartly-review schreef, mijn fictional BFF.

2. TUCKER
Tucker, waar begin ik. Ik ben 100% zeker Team Tucker. Niet dat ik Christian haat ofzo, hij is echt wel vriendelijk, maar hij is geen Tucker. Tucker is gewoon mens, aardig, grappig, oprecht. Tucker is één van de beste fictional hotties en dat betekent veel... Clara en Tucker zijn ook zo'n cute koppel. Ook in Unearthly, geen boem, bam, love at first sight! En die realistisch relatie houden ze vol in Hallowed, YA-romance van de hoogste plank!

3. Angel-thingie
Ik vind deze engelen-mythe echt wel leuk gevonden. Het feit dat er ook kwart-engelen, half-engelen bestaan, en dat dus niet allemaal uit de hemel zijn neergedaald. Ook het 'purpose'-gedoe is goed gevonden, en in Clara's geval onverdragelijk irritant. Nog een pluspunt is dat het er niet te godsdienstig aan toe gaat, allemaal nog tolereerbaar (en dat betekent veel in mijn geval).

4. Familie
Ik vind het leuk dat Clara een broer heeft. Je moet het maar eens nagaan, veel hoofdpersonages zijn enig kind. Er was trouwens nog een leuke quote in verband met broers en zussen:
“Christian is staring at us. He’s an only child and could never understand the delicate joys of sibling abuse.”
Maar ook de geheimen van haar mama zorgen voor een paar mysteries en ik hou van mysteries, maakt alles zo wat spannender. 

5. De Love-triangle quote
Iedereen kent het love-triangle concept wel, iets dat naar mijn mening iets te vaak voorkomt. En ja, ook in Hallowed is er een triangle. Maar als het goed in elkaar zit past het echt in het verhaal, en ja, dat is ook zo in Hallowed. Nu is er een quote in Hallowed dat een typisch love-triangle perfect beschrijft, zo zegt Clara het:
"Before I moved here, I never got the whole love-triangle thing. You know, in movies or romance novels or whatnot, where there’s one chick that all the guys are drooling over, even though you can’t see anything particularly special about her. But oh, no, they both must have her. And she’s like, oh dear, however will I choose? William is so sensitive, he understands me, he swept me off my feet, oh misery, blubber, blubber, but how can I go on living without Rafe and his devil-may-care ways and his dark and only-a-little-abusive love? Upchuck."
En dat is helemaal waar, gelukkig zit het niet zo in Hallowed. 

Info
  • Goodreads-sterren: 4,39
  • Titel: Hallowed (Unearthy #2)
  • Auteur: Cynthia Hand
  • Cover: geen fan. Om dezelfde redenen als Unearthly, girl-in-dress en een model dat echt niet voor Clara kan doorgaan. De letters zijn wel mooi gedaan!
  • Er komt nog een derde en laatste deel uit in ergens in 2013.
  • Goodreads
 PS. Laat vooral weten wat je van deze nieuwe soort review vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten