27-01-2012

TGIF 27/01






Buy or Borrow: Where do your books that you read come from? The bookstore? The library? Do you prefer to own a book, or have it on loan?

Ik kan zeggen dat 90% van de boeken die ik lees gekocht zijn. Ik ken geen mensen die graag genoeg lezen om boeken te kopen, dus lenen van mensen is geen optie (er wordt meestal van mij geleend). Ik ga wel naar de bib, vroeger meer dan nu. Er is niet zo'n groot aanbod in YA, en de bib wacht meestal op Nederlandse vertalingen. Ik ga nu zo eens om de paar maanden, de nieuw aangekochte YA boeken uitlenen. Wat ik zelf niet moet kopen, moet ik niet kopen. Ik koop mijn boeken ook niet in een echte boekenwinkel, ten eerste: geen groot aanbood en ten tweede: duur. Ik shop voor boeken dus op Amazon, ik kan zeggen dat 100% van de boeken die ik koop van Amazon komen. Je kunt er boeken, vooral paperbacks, goedkoop kopen en zelf gratis laten verzenden (verwacht je boeken dan wel niet de volgende dag). Genoeg reclame. Check het zelf: amazon.co.uk

Nu het tweede deel van de vraag, ik heb niet de gewoonte op aantekeningen in boeken te maken, dus voor mij maakt het niet uit hoe ik het boek in handen heb. Maar een heel goed boek geef ik graag een plaatje in mijn eigen boekenkast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten