29-10-2012

Coverweek - Dag 1


Deze week is coverweek op Boekenbonanza. Ik vind het altijd leuk om covers te beoordelen, ik doe regelmatig al eens een Cover Lover en ook in mijn reviews ontsnappen de covers er niet aan. Daarom dacht ik deze week eens in detail te gaan: welke elementen vind ik in het algemeen mooi en welke elementen zijn naar mijn mening niet zo aantrekkelijk. De komende vijf dagen krijg je elke dag een positief en een negatief punt. Maar eerst: 'Never Judge a Book by Its Cover'. Akkoord of niet akkoord?

Op het eerste zicht zeg ik natuurlijk 'akkoord'. De cover heeft geen effect op het verhaal dat er achter zit. Een heel goed boek kan een afgrijselijke cover hebben en dat is heel spijtig.
Ik persoonlijk, vind een cover wel belangrijk. Een mooi jasje is leuk en soms kom je echt kleine kunstwerkjes tegen in vorm van covers.

To judge or not judge, deze week beoordeel ik boeken bij hun cover en bij hun cover alleen. Er kunnen covers bij zijn van boeken die ik nog niet gelezen heb en die ik misschien ook nooit ga lezen. Cover van boeken die ik niet leuk vond, covers van boeken die ik geweldig vond en ga zo maar door. Morgen een eerste setje elementen, stay tuned!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd! Ook een leuke: never judge a book by its movie. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meestal als ik op zoek ben naar een nieuw boek om te lezen krijgen de boeken met een kaft die mij aanspreekt toch wel voorrang. Het moet al zijn dat ik van het boek gehoord heb dat ik een boek met een lelijke kaft uit kies.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Dat overkomt mij ook wel eens. Zoals ik al zei, een mooie cover is belangrijk!

      Verwijderen