07-10-2012

Vers van de Pers: oktober

Met een beetje vertraging is hier dan toch het overzicht van interessante releases in de YA-wereld in oktober. En het is een lange lijst. Veel leesplezier!

The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin: 23 oktober
Een boek waar ik al een hele tijd naar uitkijk! Het vervolg op The Unbecoming of Mara Dyer. Ik heb ergens gelezen dat het nog enger en donkerder is dan het eerste boek. Joepie!







Lucid - Adrienne Stoltz, Ron Bass: 2 oktober
Dit gaat over twee meisjes die elkaar nog nooit ontmoet hebben, dromen dat ze elkaar zijn. Ik vind dromen wel intrigerend, je moest eens weten waar mijn brein allemaal opkomt. Lucid ziet er erg leuk uit, komt op mijn to-readlijst.






The Lost Prince - Julie Kagawa: 23 oktober
Een eerste boek in nog een nieuwe reeks van Julie Kagawa. In de hoofdrol zit Ethan de jongere broer van Meghan, het hoofdpersonage in de Iron Fey serie. Ik was niet zo onder de indruk van die reeks. Niet slecht, maar niets speciaals naar mijn mening.





Gravity - Melissa West: 30 oktober
Ik vind de korte inhoud nogal vaag, maar er komen alleszins aliens in voor. Iets waar ik zover ik mij kan herinneren nog niet over gelezen heb. Hoogste tijd!







Valkyrie Rising - Ingrid  Paulson: 9 oktober
Valkyrie Rising ben je al tegen kunnen komen in een wachten op woensdag. Ik ben erg benieuwd naar dit boek. Het speelt zich niet af in de VS, wat toch verfrissend is. Daarenboven, Valkyrie's zijn cool.






Rebel Heart - Moira Young: 30 oktober
Dit boek is het vervolg op Blood Red Road, een boek dat ik super graag zou willen lezen. Helaas is het niet uit op Kindle. Ik moet dringend eens een lijstje samenstellen van papieren boeken die ik wil bestellen en dat dan ook doen. Blood Red Road staat er dan zeker op.






The Assasin's Curse - Cassandra Rose Clarke: 2 oktober
Ik weet niet of je al weet dat ik assassins in fantasy boeken het einde vind, maar dit boek heeft er ook één. Zoals je al kan afleiden uit de titel. Dit lijkt me een boek vol avontuur en dat is ook eens leuk.







Finale - Becca Fitzpatrick: 23 oktober
Zelf ben ik niet echt geïnteresseerd in dit boek, maar ik weet dat heel wat mensen de Hush, hush reeks volgen dus ik heb hem er bij gezet: het vierde (en laatste) boek in de reeks, Finale. Ik vond het eerste boek wel leuk, maar daarna ging het bergaf.








4 opmerkingen:

  1. Ik ben een groot fan van Hush Hush, maar gezien ik de eerste delen allemaal in het Nederlands heb denk ik dat ik toch maar op de vertaling wacht zodat ik mooi een complete serie heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het eerste deel van de serie waar Finale het vierde deel van is heb ik wel gelezen en dat vond ik echt een gaaf boek. Heel fascinerend omdat het op die manier over engelen gaat (volgens mij halen ze zelfs Bijbelteksten erin aan over engelen). Ik twijfel alleen nog steeds of ik de boeken nu wel of niet moet kopen (ik ben Christelijk en op die grond denk ik "nee", maar ik vind het daardoor juist weer super interessant met die engel).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hele stomme vraag misschien, maar waarom zou je het boek wel mogen lezen maar niet mogen kopen? (Ik ben ook christelijk)

      Verwijderen
    2. Tja, mogen is ook wel een groot woord. Ik wil het lezen omdat ik het onwijs interessant vind, maar ik weet niet of ik de boeken het waard vind om zelf te hebben. Dan staan ze toch echt in mijn boekenkast, dus dan "keur ik het goed" als het ware. En ik ben er nog niet helemaal uit of ik de boeken nu goed moet keuren of niet. Ik lees wel meer fantasy, maar dit is wel vrij extreem en duister door de gevallenen engelen en onsterfelijkheid enz.

      Verwijderen