31-10-2012

Coverweek - Dag 3


Silhouetten
Zoals ik gisteren al zei heb ik niet graag herkenbare mensen op de cover. Wat ik wel een leuke manier vind om mensen op een cover af te beelden is in de vorm van silhouetten. En niet alleen mensen, ook planten zoals je kunt zien op de cover van Silvermay en ook dieren en skylines zoals op de cover van Earth Girl kan ik ook appreciƫren. Als je het mij vraagt zijn silhouetten een dikke hit!


Te druk
Te veel op een cover zetten is nooit goed, dat vind ik althans. Al die verschillende dingen, neem nu City of Glass. We hebben om te beginnen de achtergrond, dan hebben we daarover de romp van Sebastian, dan hebben we een stadje dat Alicante moet voorstellen met daarover de Skyline van New York, die dan ook nog eens gespiegeld wordt. En daar bovenop nog eens die flitsen en strepen. Iets te veel van het goede? De ergste van de vijf voorbeelden vind ik dan nog Once Every Never. Er lijkt een hoofd de zweven, maar als je goed kijkt zie je dat de rest van haar lichaam ook aanwezig is. Dat komt omdat die rare blauwe doek of zoiets er voor hangt met daarin silhouetten van bomen. Er vliegt dan ook nog een kraai/raaf  en om het geheel nog eens af te toppen heb ze er ook van die oranje flitsen en krullen aan toegevoegd. Op het vlak van covers: Less is More.

2 opmerkingen:

  1. Silhouetten zijn zeker mooi, al vind ik persoonlijk de voorkant van Inside Out die daarbij staat toch niet zo heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smaken verschillen, want ik moet zeggen dat ik de cover van Inside Out erg geslaagd vind! :)

      Verwijderen