30-10-2012

Coverweek - Dag 2


 Titelart
Een mooie titel, op grafisch vlak, valt bij mij altijd wel in de smaak. Ik bedoel dan dat de titel centraal staat of dat er dan toch iets speciaal mee gedaan is. Zo vind ik bijvoorbeeld de cover van Ship Breaker heel origineel. De titel is duidelijk in het metaal van een schip gekrast. Supercool. Beautiful Chaos dan, en eigenlijk elk boek van deze reeks, heel mooi gedaan die titel. Bij de Unbecoming of Mara Dyer vind ik vooral de plaatsing, lettertype en het effectje van de titel mooi. Niet zo'n grote blikvanger die titel, maar desondanks toch passende titelart. Als laatste voorbeeld heb ik Shadow and Bone genomen. Eén van mijn favorieten als je het mij vraagt, meer ga ik er niet over zeggen.


 Gezichten & herkenbare mensen
Ik heb dit al vaker gezegd bij een review van de cover van een boek. Gezichten, ik moet er niet van weten. Meestal komt het gezicht niet overeen met mijn beeld van het personage, bovendien kijken de meeste mensen zo raar op die covers. Neem nu Sydney op de cover van Bloodlines (Wel mooie titel, even eraan toevoegen), een uitstekend voorbeeld van een rare blik. Ik vind dat ze zelf een beetje arrogant kijkt, helemaal niet Sydney.

Aarzel niet om een reactie achter te laten met jouw mening in of een goed voorbeeld! Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten