15-01-2013

Cover Lover: Bloodlines


Ik heb het al vaker gezegd, ik ben geen fan van de cover van Bloodlines (mijn review) en ook niet van de covers van de rest van de reeks. Daarom ben ik eens gaan kijken of er ook edities waren met een mooie cover. Ik heb gezocht, maar niet zo veel gevonden, een overzicht:

Bulgaarse cover
Helemaal niet mijn smaak, als je Coverweek gevolgd heb, weet je dat ik een grote hekel heb aan gezichten op de cover en dit gezicht is enorm. Daarenboven ziet Sydney er helemaal niet zo uit in mijn hoofd.

Duitse cover
Gezichten! Weeral! Ik vind dit gezicht wel een beter gezicht voor Sydney, dus dat is al beter. Maar het feit dat er nog een gezicht bij moest dat dan zo rommelig gefotoshopt is, verpest het dan weer.
Engelse paperback (Penguin)
Dit is een hit. Het enige wat ik mooi vond aan de originele cover, is de titel en bij deze cover hebben ze in dezelfde stijl verder gewerkt. Als ik het boek fysiek koop, dan zal het deze versie zijn. Wist je trouwens dat Penguin ook de uitgeverij was die de mooie edities van Vampire Academy uitgaf? Voor meer info check: Vampire Academy - De covers.


Nederlandse cover
Wel, wat moet ik zeggen. De cover past totaal niet bij het boek. Ze hebben gewoon een foto van een meisje op de cover gezet. Het kan Sydney niet zijn, want zij heeft blond haar, en bovendien een gouden tatoeage op haar linkerwang. Ze heeft trouwens nooit een middeleeuwse tenue aan in het boek, dus dat klopt ook niet. De bloemen aan de zijkant vind ik ook niet bepaald aantrekkelijk.



1 opmerking:

  1. Ik ben niet zo'n fan van de covers voor deze reeks, ik welke taal dan ook. Maar de Nederlandse cover past volgens mij wel mooi bij de covers van de Nederlandse vertalingen van Vampire Academy :)

    BeantwoordenVerwijderen