11-01-2013

Top Ten Friday - Vergeten reeksen


Het onderwerp van deze vrijdag is reeksen waar ik aan begonnen ben, maar niet beëindigd heb. Omdat er eigenlijk wel heel wat van die gevallen in mijn kast en op mijn Kindle staan, heb ik me beperkt tot reeksen waarin ik wel nog verder wil lezen. Eventueel kan ik ooit nog eens een Top Ten Friday wijden aan boeken die ik niet de moeite waard vond om het vervolg te lezen.

1. The Iron Fey - Julie Kagawa
Ik heb de eerste drie boeken gelezen, enkel het laatste deel moet nog aan de beurt komen. De reden dat dat nog niet gebeurt is omdat ik de drie eerste boeken in paperback op mijn boekenplank heb staan. Natuurlijk wil ik dat laatste deel, The Iron Knight, daar bijzetten. Aangezien ik de laatste tijd enkel Kindle boeken lees, komt het er nooit van.

2. Perfect Chemistry - Simone Elkeles
Van deze reeks heb ik de eerste twee boeken, Perfect Chemistry en Rules of Attraction gelezen,  het laatste boek, Chain Reaction, moet ik nog lezen. Maar ik heb ergens gelezen dat het slecht afloopt, het is al een hele tijd geleden, dus ik weet niet of het echt wel zo is. Desondanks heb ik toch een beetje schrik om aan dit boek te beginnen.

3. Gallagher Girls - Ally Carter
Een leuke reeks die zich afspeelt op een detective-school. Ik heb er de eerste twee boeken van gelezen, dus er zijn er nog drie te gaan; maar het komt er maar niet van.

4. Paranormalcy - Kiersten White
Van deze reeks heb ik enkel het eerste boek, Paranormalcy, gelezen, en daar heb ik van genoten. Het is nu al een hele tijd geleden en ik ben het vervolg, Supernaturally helemaal uit het oog verloren.

5. The Body Finder - Kimberly Derting
Ik heb het eerste boek, The Body Finder al in de zomer van 2011 gelezen, een jaar later tijdens de zomer van 2012 heb ik uiteindelijk het tweede boek, Desires of the Dead gelezen, misschien is het derde boek, The Last Echo in 2013 aan de beurt.

6. Curse Workers - Holly Black
Ik heb van de Curse Workers het eerste boek gelezen, maar omdat ik de covers zooo mooi vind, wil ik ze graag fysiek in mijn boekenkast hebben staan en niet alleen op mijn Kindle.

Ik heb dus toch wel enkele series af te lezen. Ik hoop dit jaar toch zeker twee reeksen van deze lijst te vervolledigen. Heb jij ook halve reeksen gelezen en weet je waarom? Laat zeker weten!

5 opmerkingen:

  1. Ik heb de Maaike en Domenico-reeks nooit uitgelezen, geen idee waarom eigenlijk. Als ik weer tijd heb ga ik ze van een vriendin lenen en in één keer de hele serie lezen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het laatste boek van The Iron Fey en Curse Workers ook nog niet gelezen, geen idee waarom aangezien ik het allebei heel leuke reeksen vond. Daarnaast had ik het derde deel van Kronieken van de Verrezen Wereld half gelezen en toen weggelegd, maar ik ben van plan het dit jaar uit te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zijn ook zoveel leuke series! Bij mij staat Mockingjay nog steeds op mijn plank te wachten tot ik hem dan toch eindelijk eens ga lezen. Misschien wil ik eigenlijk gewoon niet weten welke erge dingen er allemaal gaan gebeuren en wie er allemaal dood gaat enz. Binnenkort toch deze serie maar eens gaan afronden, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op mij staan ook nog een heleboel leuke series te wachten, maar ik wordt steeds afgeleid door andere boeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben begonnen aan de Fallen-reeks, maar na het eerste boek uit te lezen (wat ik heel erg saai vond) heb ik geen zin om de vervolgen te lezen. Mijn mama is namelijk in het vervolg begonnen en heeft ze weggelegd. Ik ga ze denk ik gewoon kopen om mijn reeks aan te vullen.

    BeantwoordenVerwijderen