04-01-2013

Nieuw in het Nederlands: januari


klikken om te vergroten
De Godinnentest - Aimee Carter
De vertaling van The Goddess Test, een boek dat ik nog niet gelezen heb, en ook niet zo hoog op mijn to-readlijst, misschien komt het er ooit nog eens van.

Wonderkind - Marie Lu
De vertaling van Prodigy, een boek dat ook deze maand in het Engels uitkomt. In tegenstelling tot The Goddess Test staat deze wel hoog op mijn to-readlijst. Het is namelijk het vervolg op Legend, een aanrader voor dystopia-fans.

De Heelmeesters - Maria V. Snyder
De vertaling van Touch of Power, een boek dat ik onlangs gelezen en gereviewd heb. Een aanrader!

De Obscure Waarheid van Mara Dyer - Michelle Hodkin
De vertaling van The Evolution of Mara Dyer, het vervolg op The Unbecoming of Mara Dyer dat ook al in het Nederlands vertaalt is, genaamd De Duistere Kant van Mara Dyer. Beide vertaalde titels zijn, naar mijn mening, belachelijk, zeker omdat ze niet overeenkomen met de betekenis van de Engelse titels. Maar zeer goede boeken, laten we dat niet vergeten!

Dromen - Becca Fitzpatrick
De vertaling van Silence, wat raar is, want ik heb die al eens in een Nieuw in het Nederlands gezet. Ik heb het deze keer gecheckt op goodreads en daar stond dat het wel degelijk januari 2013 was. Ik denk dus dat dit de juiste datum is.

1 opmerking:

  1. Ik heb de Godinnentest in het Engels gelezen, maar eerlijk gezegd vond ik het een nogal een slap verhaal. De andere titels komen zeker op mijn wishlist. :)

    BeantwoordenVerwijderen