03-01-2013

Touch of Power - Maria V. Snyder


Achterflap
Avry duikt al enkele jaren onder. Ze blijft enkele maanden in het ene dorp om dan weer te vertrekken naar het volgende, vrezend dat haar ware identiteit ontdekt wordt. Avry is een healer, ze kan mensen verlossen van hun kwalen door ze zelf in haar op te nemen. Maar in plaats van bedankt, worden healers vervolgd met een beloning van 20 goud op hun hoofd. Zo gaat het al sinds de grote plaag uitbrak, een plaag waartegen geen remedie bekend is, al talloze levens geëist heeft en een grote chaos veroorzaakt heeft. De healers worden beschuldigd van het verspreiden van de plaag, die ze bovendien weigeren te genezen.

Check ook goodreads voor de officiële korte inhoud

Mijn mening
Ik ken Maria V. Snyder al van andere boeken die ze geschreven heeft, zoals bijvoorbeeld Inside Out , Outside In en in het bijzonder haar Study-serie (Poison Study, Magic Study en Fire Study), een reeks die ik heel leuk vond en ondertussen toch al minstens één keer opnieuw gelezen heb. Ik denk dat dit boek zeker een aanrader is voor liefhebbers van die reeks. Het hoort net zoals de Study-serie op de fantasy plank

Het boek draait om een bekend concept als het over fantasy gaat: enkele mensen zijn gezegend met een vorm van magie en dan heb je nog de gewone mensen zonder magie of speciale krachten. Zo heb je bijvoorbeeld ook Graceling (De Gave van Katsa). Maar het is wel origineel ingevuld. Je hebt verschillende soorten magie. Zo kan je een 'moon-mage' zijn en kan je de getijden beïnvloeden. Er zijn nog verschillende andere soorten, maar om daar achter te komen moet je het boek maar lezen.

Avry, het hoofdpersonage, is een healer, ook een vorm van magie. Ik vind Avry een aangenaam hoofdpersonage, ze laat zich niet doen en ze komt op voor haar mening. Ze probeert ook echt goed te doen en is erg koppig. Op de manier dat het boek geschreven is, lijkt het soms dat Avry echt de lezer aanspreekt. Het is moeilijk om uit te leggen, maar het viel me soms echt op, niet op een negatieve manier, want ik vind het leuke schrijfstijl.

De rest van crew was ook tof! Zo heb je Kerrick, mysterieus en moeilijk te peilen. Een personage dat ik ook in de spotlight wou zetten is Belen, Kerricks beste vriend. Belen is een schattenbol. Hij is aardig en zal zijn vrienden kost wat kost beschermen. Ik vond ook de vriendschap tussen Belen en Avry heel mooi.

Tot slot, een boek met heel wat avontuur en spanning, dat soms een onverwachte wending neemt. Een aanrader voor fantasy-liefhebbers zoals mezelf.

Cover
Als je Coverweek gevolgd hebt, weet je dat ik niet dol ben op gezichten op de cover, dat geldt ook voor deze. Maar als je het gezicht weg denkt vind ik dat de cover best nog meevalt.

Goodreads-sterren
4.27

Info
  • Auteur: Maria V. Snyder
  • Titel: Touch of Power 
  • De reeks zal 3 boeken tellen. Het tweede boek, Scent of Magic is al verkrijgbaar. Het derde en laatste boek zal Taste of Death heten en kunnen we verwachten tegen december 2013. 

3 opmerkingen:

  1. Lijkt me een leuk boek. Ik houd van de schrijfstijl van Maria V. Snyder. Inside Out was super spannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was echt helemaal weg van de Study-serie, deze en Inside Out wil ik zeker nog lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een leuk boek. Eerst maar eens Poison Study lezen en als die bevalt komt deze natuurlijk ook op mijn ellenlange lijst ;)

    BeantwoordenVerwijderen