21-04-2013

The Host - The Movie

Ik ben gisteren naar The Host gaan kijken, de verfilming van het gelijknamige boek. Mijn mening in het kort:

Om te beginnen hebben ze veel weggelaten in de film, personages, relaties tussen personages, gebeurtenissen, informatie,... Om enkele voorbeelden te geven: Wanda is geen docent in haar leven als ziel, Walter komt niet in de film voor, je komt bijna niets over de andere planeten te weten, er zijn geen troosters,... Dat is natuurlijk allemaal heel spijtig, maar niet onverwacht. Het is een boek van 600 pagina's. Het is onmogelijk om alles te vertellen in een film van 2 uur. Ik had daardoor ook het gevoel dat sommige dingen wat snel gebeurde, wat in het boek dan realistischer overkomt. Ook waren de inwendige gesprekken tussen Melanie en Wanda  wat minder in de film net zoals Wanda ook veel beter behandelt werd (ze werd niet in een klein hol gestopt, maar in een veel ruimere cel bijvoorbeeld).

De cast was echt goed. Ik was tevreden met iedereen, behalve dan met Wanda helemaal op het einde. Zij had normaal blond krullend haar moeten hebben en grijze ogen, maar dat is een detail.

Nog een pluspunt vond ik het decor. De grotten waren goed gedaan en ook het futuristische aspect was mooi.

Kortom, het boek is uiteraard beter dan de film aangezien er veel meer informatie in staat en het verhaal naar mijn mening beter overkomt. Maar de film was lang niet slecht en de moeite waar om eens te bekijken.

1 opmerking:

  1. Ik vond het ook een waardige verfilming al blijft het boek uiteraard altijd beter :)

    BeantwoordenVerwijderen