04-08-2013

Demons at Deadnight - A&E Kirk

Ik heb een nieuwe manier om boeken te review, naast mijn gewone reviews, kan je nu ook regelmatig een minireview tegenkomen op Boekenbonanza. Soms heb ik helemaal geen zin om een lange review te lezen en ik denk niet dat ik de enige ben. Daarom: minireviews, waar ik kort WIE = personages, en in het bijzonder hoofdpersonage(s), WAT = het algemeen verhaal, plot, etc., WAAR = worldbuilding en HOE = schrijfstijl, bespreek. Het kan zijn dat ik één van de letters niet doe, omdat ik er niet bepaald een mening over heb.

Achterflap
For seventeen-year-old Aurora Lahey, survival is a lifestyle.
DEMONIC DESTINY
Aurora has the crappiest superpower on the planet. And it’s just unleashed a hit squad from hell. Demons are on the hunt, salivating to carve her carcass into confetti.
CHARISMATIC KILLERS
The Hex Boys—mysterious, hunky, and notorious for their trails of destruction—have the answers Aurora needs to survive. But their overload of deadly secrets and suspicious motives makes trusting them a potentially fatal move.
LETHAL ALLIES
The battle to save her family, herself, and stop demonic domination may cost Aurora everything worth living for, and force her to reveal her own dark secrets. But no worries. She needs the Hex Boys to pull this off, and, chances are, teaming up with these guys will get her killed anyway.


Ik had niet zo'n hoge verwachtingen bij dit boek, ik dacht dat het weer het typische demon YA boek ging zijn, dat ik al zo veel keer gelezen heb ik in verschillende vormen, maar ik was aangenaam verrast! En omdat het boek nog maar een 800 tal ratings heeft on goodreads, wil ik met deze review meer mensen aanzetten om dit boek vast te pakken.

WIE
Het hoofdpersonage, Aurora, was verfrissend. Ze is niet alleen hilarisch, ze heeft ze ook allemaal op een rij. Ze maakt rationele beslissingen en vertrouwd de bende Hex Boys niet blindelings. Als zij geen geheimen prijsgeven, dan krijgen zij ook geen informatie uit haar getrokken. Ze doet bovendien haar eigen zin, wie zijn zij om te zeggen wat ze al dan niet moet doen? Ik vond dat allemaal realistisch, ze kent de gasten nauwelijks, ze verbergen bovendien heel wat en stelen haar juwelen. Leve Aurora!

WAT
Er zaten wel enkele cliché elementen in het verhaal: meisje heeft een speciale kracht, negeert speciale kracht, ontmoet jongen die er meer over weet, rare dingen gebeuren. Maar omdat het in een origineel jasje gestoken was, stoorde ik me er niet aan. De romantiek in het boek was ook leuk, apart en daarenboven niet klef, iets waar ik me enorm aan kan storen. De interacties tussen Aurora en Ayden waren eerder amusant en ik ben benieuwd hoe dat dat verder gaat verlopen.

HOE
De schrijfstijl paste perfect bij Aurora, los en niet te serieus. Het is zeker geen zwaar boek, eerder een boek om lekker mee te ontspannen en mee te lachen in de zetel. Misschien komt daar nog wel verandering in bij de vervolgen.

Kortom, dit boek is een echte aanrader met een humoristisch hoofdpersonage en een leuk verhaal met hier en daar een mopje (voor maar 0,89 euro!) Ik kan niet wachten tot ik het vervolg Drop Dead Demons kan lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten