07-08-2013

LW #4 | Leesbudget


Boeken zijn niet gratis (meestal toch niet), en als een volwaardig leesbeest kan lezen een dure hobby worden. Daarom, kijk jij naar de prijs van een boek of pik je er de beste deals uit?

Ik kijk zeker wel naar de prijs van een boek. Ik heb (nog) geen job en ik moet het dus doen met mijn zakgeld, ookal word ik soms ook gesponsord door mijn ouders. Dat neemt niet weg dat ik altijd naar deals zoek, wanneer ik boeken uitkies voor de volgende lading leesvoer. Ik koop voornamelijk Kindle boeken, en ik betaal niet meer dan 5,50 euro voor een Kindle boek. Voor een paperback en hardcover wil ik al wel wat meer geld op tafel smijten. Ik heb wel geen specifiek budget, een bepaald bedrag per maand bijvoorbeeld. Als ik zin heb in boeken, dan koop ik er, maar ik let wel op de prijs.

Om af te sluiten nog enkele tips om te besparen op boeken. Ten eerste zijn Engelse boeken meestal goedkoper, zeker als het over boeken gaat die oorspronkelijk in het Engels geschreven zijn. Ook is het aanbod op het internet ervan groter, en webshops zijn meestal ook goedkoper dan echte winkels. Een e-reader kan ook een goede investering zijn. Ik heb enkel ervaring met de Kindle en voor Kindle boeken betaal je zeker minder dan voor een paperback of hardcover, je kunt soms boeken vinden voor 0,89 euro! En de goedkoopste manier om te lezen is natuurlijk... de bib!

Vergeet niet je mening achter te laten in comments of door je link in het veld te plaatsen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten