16-08-2013

LW #5 | Personages in je verbeelding


Over dit onderwerp wou ik al lang eens een post schrijven. Hoe stel jij je de personages voor in je hoofd? En dan vooral hun gezichten. Ik wou ook vooral weten of er anderen zijn die hetzelfde voorhebben.

Ik kan mij nooit gedetailleerde gezichten voorstellen. Wanneer het haar beschreven wordt dan zie ik het haar, wanneer de ogen beschreven worden de ogen, maar alles tegelijkertijd in een gedetailleerd gezicht, nee, dat kan ik niet zien. Ik zou, als ik goed zou kunnen tekenen, een personage's gezicht nooit helemaal juist kunnen tekenen, er ontbreken details. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat je brein geen gezichten kan maken die het nog nooit gezien heeft. Dat heb ik toch al verschillende keren gehoord wanneer het over gezichten in je dromen ging. Mensen in je dromen zijn altijd mensen die je ooit al gezien hebt.

Hoe dan ook, personages worden niet alleen door hun uiterlijk gedefinieerd, ook hun innerlijk heeft invloed op het beeld dat ik van hen heb. Maar ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het bij de andere lezers zit. Zie jij wel echte gedetailleerde gezichten, van bekende personen misschien?  Laat vooral weten!

2 opmerkingen:

  1. Ik zie eigenlijk altijd heel gedetailleerde gezichten. Dat zijn meestal geen mensen die ik ken, maar eerder een collage van verschillende trekjes van verschillende mensen die ik samenvoeg in mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net hetzelfde voor! Ik zie ook enkel een paar opvallende delen van een persoon. Bijvoorbeeld rode krullen, of tatoeages, of een bril met blauwe ogen achter, maar nooit een volledig gezicht of lichaam. Best wel raar :)

    BeantwoordenVerwijderen