23-08-2013

LW #6 | Boeken & dromen


Als ik helemaal opgezogen ben in het verhaal en de wereld van het boek dat ik aan het lezen ben, dan verbaast het me niet dat daar 's nachts geen verandering in komt. Het is niet elke nacht, maar zo nu en dan spelen de boeken die ik lees een rol in mijn dromen.

Soms ben ik het hoofdpersonage, soms ben ik een ander personage, maar meestal ben ik mezelf en ben ik opeens ook een personage in het boek. Vaak is het verhaal ook niet meer het originele verhaal, maar zijn er andere dingen aan de hand met de personages in de wereld van het boek.

Vaak blijft er nog minder van het verhaal over en zijn er gewoon enkele personages mijn droom binnengeslopen. Zo droomde ik ooit dat ik in de leiding zat van een kamp en dat Adrian Ivashkov één van mijn medeleiders was. Wat een leuke droom :).

Als het aan mij lag, droomde ik elke nacht dat ik samen met mijn favoriete personages op avontuur ging, maar dat is niet altijd het geval. Ik droom wel soms erg goede ideeën voor boeken die nog geschreven moeten worden. Wie weet ooit gebruik ik ooit zo'n idee en schrijf ik een boek, maar dat is het onderwerp voor Leesbeest aan het Woord #8.

Hoe zit het bij jou? Droom jij ook wel eens over je favoriete boeken en wie ben je dan in de droom?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten