18-08-2011

Ik moet je iets vertellen - Sarah Dessen

Achterflap
Vorig jaar was Annabel het meisje dat alles had, een mooi huis, modelcarrière, goede punten,... Maar daar is dit jaar verandering in gekomen. Thuis is het geen pretje sinds één van haar zussen anorexia heeft en haar ex-beste vriendin, Sophie,  roddelt over haar. Maar op school ontmoet ze Owen, rechtuit en geobsedeerd door muziek. Misschien kan Annabel dankzij Owen onder ogen komen wat er de nacht dat Sophie en zij stopte met vrienden zijn, is gebeurt.

Mijn mening
Ik moet je iets vertellen of Just Listen was het eerste boek dat ik las van Sarah Dessen, een bekende realistische fictie schrijfster in YA-wereld. Ik was dus wel benieuwd en ik moet toegeven dat ik aangenaam verrast was. Het is niet een genre dat ik vaak lees, maar dit boek kon mij echt wel boeien. Het was weer iets anders, geen weerwolven, bloeddorstige vampiers en andere wezens van die aard. Nog een verschil is dat het géén vervolg heeft zoals tegenwoordig de trend schijnt te zijn. Het is vlot geschreven en ik kon het niet neerleggen. Soms, bij het soort van boeken dat ze in het midden van het verhaal beginnen, wil ik weten wat er gebeurt is en sla ik gewoon pagina's over naar het stuk dat alles boven water komt. Natuurlijk boeit de rest van het boek dan niet meer (waarschijnlijk ook omdat ik alleen in saaie boeken pagina's oversla). Hier was dat dus niet het geval, niet saai dus. Dit is zeker niet het laatste boek dat ik van Sarah Dessen gelezen heb, als tussendoortje tussen de paranormale stuff.

Cover
Ik ben niet helemaal 'wooow' van deze cover, maar hij is niet vreselijk. Hij past ten minste bij het boek, dankzij de mp3. De Nederlandse cover lijkt er op, een meisje met een I-pod. Zoals ik al zei: kan beter maar ook slechter.

Goodreads-sterren
  • 4.17

Info
  • Nederlandse titel: Ik moet je iets vertellen
  • Originele titel: Just Listen
  • Auteur: Sarah Dessen
  • Sarah Dessen heeft al heel wat verschillende boeken in dit genre gelezen, check goodreads voor meer: Sarah Dessen boeken op goodreads

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten