10-08-2011

Top on the 10th - Kick-ass heldinnen

Deze maand gaat de top over kick-ass heldinnen. Je weet wel, wanneer het hoofdpersonage nergens voor terugschrikt en gewoon rules. Ik heb een lijstje van acht samengesteld en ze staan niet in een bepaalde volgorde, daar ben ik gewoon niet goed in.
En oja: let op voor spoilers, vooral bij Katniss.

Katniss in de film in making
1. Katniss Everdeen van de Hunger Games
Katniss, the girl who was on fire, als zij niet kick-ass is, weet ik het niet meer. Ze heeft twee keer de Hunger Games gewonnen zonder compleet gestoord te worden (alleen op het einde van het derde boek gedraagt ze zich wel een beetje verward, begrijpelijk) Bovendien is ze ook nog een rebellenleider, ofja, het boegbeeld van de rebellen toch, en nog zoveel meeer!


2. Katsa van Graceling (De Gave van Katsa)
Zoals vaak het geval is bij fantasy, is het hoofdpersonage kick-ass. Ten eerste is Katsa redelijk berucht als persoonlijke moordenares van de koning door haar gave om te vechten, wat direct ook puntje 2 is . En ze richt stiekem raden op achter de rug van haar doorgedraaide koning.

3. Rose Hathaway van Vampire Academy
Rose, een van mijn meest favoriete hoofdpersonages, met haar grof taalgebruik. Maar buiten grote woorden heeft ze ook grote daden verricht als befaamd strigoi-killer. Rose is gewoon sterk, op bijna alle vlakken. Yeah!

4. Tris Prior van Divergent
Lid van Dauntless, daar moet je al moedig voor zijn, met alles wat daar bij komt. Van wolkenkrabbers vallen en van en op treinen springen. En wie weet stapt ze wel in de voetsporen van Katniss als onverschrokken rebel, maar daarvoor moeten we wachten tot mei 2012

5. Yelena van de Studie-serie
Voor het boek nog maar goed begonnen is, heeft Yelena al iemand letterlijk een kopje kleiner gemaakt. Om vervolgens ter dood veroordeeld te worden en op het nippertje toch voorproever te worden. En dan hebben we het nog maar over de eerste hoofdstukken van boek 1.

6. Clary Frey van de Mortal Instruments
Ze is misschien niet opgeleid als shadowhunter, maar is wel op weg om een grote demon-slayer te worden. Net als Rose Hathaway één van mijn favoriete personages, yay!


7. Stephanie Plum van de Stephanie Plum-serie
Een onprofessionele premiejager die lomp en klunzig maar het altijd toch terug tot een goed einde brengt, zelfs zonder geladen pistool.

8. Pipi Langkous van Pipi Langkous
Komaan, Pipi moet er gewoon bij! Ik ben al eeuwen fan van haar, één van mijn idolen!

Voel je vrij om jouw lijst ook achter te laten bij de reacties, altijd leuk. Ik heb natuurlijk nog niet alle boeken gelezen, dus don't kick my ass als ik iemand vergeten ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten