02-12-2011

TGIF 02/12


Writing Reviews 101: What's your process for writing book reviews? Any tips or suggestions you would recommend to other bloggers?

Ik heb van sommige andere bloggers al gelezen dat ze notities nemen terwijl ze het boek aan het lezen zijn. Dat doe ik niet. Ik lees eerst het boek voor dat ik dingen ga opschrijven. Niet dat ik soms al niet nadenk terwijl ik het boek aan het lezen ben over wat ik in mijn review ga zetten, wat me irriteert of wat een pluspunt is.

Zoals jullie weten bestaat mijn reviews uit 5 delen. De korte inhoud, mijn mening over het boek, mijn mening over de cover, de sterren op goodreads en dan bijkomende informatie. Het moeilijkst van die vijf delen om te schrijven vind ik de korte inhoud. Ik baseer mij wel altijd op korte inhoud op goodreads of een korte inhoud van ergens anders. Maar zelfs dan, korte inhouden zijn een hel. Ik wou dat ik net zoals op Engelse blogs die gewoon kon kopiƫren van goodreads :(. Vervolgens, mijn mening (boek & cover) zet ik altijd op een post-it. Ik heb mijn papiermand doorzocht en ik heb mijn post-it van The DUFF teruggevonden als voorbeeld. Op die post-it schrijf ik in puntjes wat er zeker in mijn review moet staan. Nadat die post-it gemaakt is, ben ik vertrokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten