09-12-2011

TGIF 09/12


Book to Movie: Which book turn movie do you feel did the best adaptation? What about the worst?

Om eerlijk te zijn, ik heb nog niet veel verfilmde boeken gezien. Ik denk dat ik mijn lijstje tot 5 boeken kan beperken: Harry Potter, Twilight, Princess Diaries, I am Number Four en Narnia (en Marley & Me, Murder on the Nile en The Devil wears Prada. Maar het gaat hier over YA, dus ja.). En ik weet niet wat ik de beste verfilming vindt. Ik weet ook niet ook hoe ik tegenover verfilmingen sta. Neem nu The Hunger Games, het is allemaal super tof om alles eens in film te zien, maar ik heb ook schrik dat ze het helemaal gaan verpesten. Wat ik ook niet leuk vind, en vraag me niet waarom, is dat mensen nadat ze de film gezien hebben, de boeken gaan lezen en ze goed vinden. Daar kan ik me echt dood aan ergeren. Maar terug naar het onderwerp. Een ideale verfilming zou er voor mij zo uit zien: alles zoals ik het me had voorgesteld, gewoon in beeld. Niets weglaten en ook niets toevoegen en ook niets veranderen met de ideale cast natuurlijk :). Wishful thinking...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten