22-03-2012

Hunger Games: The Movie!


Dus ik ging gisteren naar The Hunger Games kijken. Jep, eerste dag dat die uit is in België (in de VS pas vrijdag, hahaha :p). Ik had eigenlijk niet gepland om te gaan kijken, want ik had tickets gekocht voor zaterdag, of beter gezegd ik dácht dat ik tickets voor zaterdag gekocht had, in de plaats daarvan had ik per ongeluk tickets voor woensdag gekocht. Lang verhaal kort, ik heb gisterenavond de Hunger Games gezien en dit is wat ik er van vond:

Om te beginnen: Whaaaaaa! Goed! Heel goed! Echt waar.

Ze hebben zich aan het boek gehouden en er zijn geen scènes bij verzonnen die helemaal niet in het boek voorkomen. Er zijn wel scènes die niet in het boek beschreven staan omdat Katniss ze niet heeft meegemaakt maar waarschijnlijk wel hebben plaats gevonden in het verhaal. Zoals bijvoorbeeld een conversatie tussen President Snow en Seneca Crane, de Headgamemaker, of bij het gamemakers hoofdkwartier, zie foto. Zo konden ze dingen uitleggen, zoals bijvoorbeeld wat trackerjackers zijn. Kortom het is de verfilming van het boek en niet een film waar je vaag het boek in herkent.

Jennifer Lawrence is echt een goede Katniss, ze heeft goed geacteerd, helemaal zoals Katniss is. Ik vond het  trouwens een zeer geslaagde cast. Ook Haymitch en Effie en Caesar en Cinna en Rue (wat een CUTIE!!)

Het Capitool is goed aangepakt! De Capitool-mensen, het interieur. Ideaal en lekker extravagant!

Ik vind ook dat ze de film goed gemaakt hebben, bijvoorbeeld wanneer Katniss in paniek naar Rue zoekt gaat de camera heel snel langs de boomtoppen, Katniss' ogen volgend. Of wanneer ze gestoken is door de trackerjackers en ze de hallucinaties beginnen te komen, echt wel goed (alhoewel de hallucinaties wel wat angstaanjagender mochten zijn). Of wanneer ze het eten heeft opgeblazen van de Careers, is er zo'n piep. Aangezien Katniss even 'doof' is. En nog vele andere momenten.


Qua geweld mocht het wel wat meer, begrijp me niet verkeerd er was zeker heel wat geweld, maar wanneer Katniss bijvoorbeeld Peeta's medicijn gaan halen is, zou ze toch wel even bewusteloos moeten zijn. Niet dus. Voor de rest wil ik nog niet alles verklappen. Ga hem gewoon kijken. Het boek blijft uiteraard beter dan de film, maar voor The Hunger Games hebben ze zeker hun best gedaan!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten