02-02-2013

Nieuw in het Nederlands: februari


Voor februari heb ik drie vertalingen naar het Nederlands gevonden van Engelse YA boeken.

Hemel - Alexandro Adornetto
Dit is het derde boek in de Halo reeks en de vertaling van Heaven. Ik ben geen fan van Halo, ik heb enkel het eerste boek gelezen en het was echt niets voor mij dus ben ik gestopt. Maar ik weet dat er wel liefhebbers zijn, dus daarom heb ik hem opgenomen in Nieuw in het Nederlands.

Breek Me - Tahereh Mafi
Dit is de vertaling van het tweede boek van de Shatter Me reeks. Deze vertalingen zijn erg verwarrend want het tweede boek in het Nederlands is de vertaalde titel van het eerste boek in het Engels. Even overlopen:
Nederlandse titels: Vrees Me, Breek Me (en een kortverhaal genaamd Verwoest Me).
Originele titels: Shatter Me, Unravel Me (en een kortverhaal genaamd Destroy Me).

Het Verhaal van Crystal - Joss Stirling
Even over die cover. Wat een trol. Je moet weten dat de covers in het Engels er mooi zijn, en dan maken ze er zo iets van, tsk tsk tsk, onverbeterlijk. Dit boek is de vertaling van Seeking Crystal, het derde boek in de serie genaamd de Benedicts. In het Nederlands noemt deze serie Soulmates. Ik zal ook maar even de titels overlopen om verwarring tegen te gaan.
Nederlandse titels: Het verhaal van Sky, Het leven van Phoenix en Het verhaal van Crystal
Originele titels: Finding Sky, Stealing Phoenix en Seeking Crystal µ
Ik ben nog niet begonnen aan deze reeks, maar ze staan wel hoog in mijn to-readlijst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten