09-09-2011

Paranormalcy - Kiersten White

Achterflap
Evie werkt voor het International Paranormal Containment Agency. Evie vindt zichzelf nog steeds compleet normaal, ookal is haar beste vriendin een zeemeermin, haar ex-vriendje een elf en ze is de enige door andere paranormals glamours kan kijken. Normaal. Maar er gebeuren vreemde dingen; er breekt een vreemde jongen in het IPCA in, paranormals vallen met bosjes en Evie heeft rare dromen.Het duurt niet lang voordat Evie doorheeft dat er tussen die drie dingen misschien een link zit.

Mijn mening
Laten we beginnen met het hoofdpersonage, persoonlijk mijn favoriete deel van het boek. Evie zou gemakkelijk mijn beste vriendin kunnen zijn (buiten dat ze niet echt leest). Ze denkt grappig en is grappig (ik weet niet hoeveel keer ik dit gezegd heb, maar ik vind het altijd leuk als ik zo nu en dan eens kan lachen met een boek). En ze is eens wat anders, ze houdt van kleren! Joepie! De schrijfster besteedt dan ook aandacht aan wat Evie die dag draagt, daar haal ik inspiratie vandaan (dat is nog eens een idee voor een post...). Niet dat Evies stijl mijn stijl is, niet helemaal (denk aan zebra print en hotpink), maar toch, ze houdt van kleding en dat is het belangrijkste. Ik vond het begin en het midden erg leuk om te lezen, maar het einde... het was niet echt een teleurstelling, maar het kon beter. Iets te veel clichés, het is natuurlijk wel nog maar het eerste boek van een reeks van drie (dus niet het finale einde van de reeks). Voor de rest is er ook wel wat spanning en of het IPCA nu goed of slecht is. Ik vond het leuk om te lezen met hier en daar een giechel, ik kijk al uit naar het vervolg: Supernaturally.

Cover
Ik ben geen fan van de cover, niet dat hij lelijk is, maar ik heb een paar bemerkingen, hier komen ze: ten eerste is het weeral het eeuwig 'girl in dress' thema. Niets op tegen als het bij het boek past, niet het geval dus. Evie is meer iemand voor zebra-print en roze boots, ik zie haar niet zo snel in die jurk. Over Evie gesproken, ik vind het meisje op de cover helemaal niet op haar lijken, maar dat is natuurlijk de schuld van mijn verbeelding. In kort: de cover past niet bij het boek.

Goodreads-sterren
  • 4.09

Info
  • Titel: Paranormalcy
  • Nederlandse vertaling is (naar wat ik vond) nog niet in aantocht. Verbeter me als ik er naast zit!
  • Auteur: Kiersten White
  • Het wordt (je raadt het nooit) een trilogie! Het tweede boek is onlangs 26 juli verschenen, genaamd Supernaturally. Het derde boek, Endlessly, wordt verwacht in...2012, heerlijk vaag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten