10-09-2011

Top on the 10th - Leukste huizen


Deze maand gaat het over de leukste en/of gezelligste huizen in boeken. De omgeving waarin het huis staat speelt natuurlijk ook een rol, maar in hoofdzaak gaat het om het huis. Natuurlijk kan alles er in jouw verbeelding helemaal anders uitzien, leve de boeken! Het staat niet in een bepaalde volgorde, ik vind het nog steeds moeilijk om te kiezen.

1. Chalet van Clara in Unearthly
 Zoals het beschreven wordt ziet het er echt schattig uit. Zo met een lange weg die van de baan naar het huis leidt. In mijn gedachten is het zo'n chalet met bloembakken aan de ramen en zo'n afdakje. Vanbinnen veel dingen in hout: muren, vloeren, tafels, keukenkastjes en andere kastjes, noem maar op. En natuurlijk kun je het bos rondom niet vergeten! Ik kan niet wachten om mijn versie eens op Sims na te bouwen.

2. Zweinstein (genoeg gezegd)
Zweinstein hoort er gewoon bij! Het is niet echt een huis, maar veel mensen wonen er toch in. Laten we ons dus vooral concentreren op de woongedeeltes en de klaslokalen achterwegen laten. De leerlingenkamer van Griffoendor, super! Zo in een ronde toren, openhaard: check, knusse banken en schattige raampjes. Ik vind ook dat ze in de film hun best hebben gedaan.


3. Het Nest in Harry Potter
Om nog even in Harry Potter te blijven. Het Nest. Het huis van de wemels. Ik heb dit huis al eens nagemaakt op Sims, het was een slap aftreksel, maar het was al zeg ik het zelf, duidelijk daarop geïnspireerd. Helaas moet ik verleden tijd gebruiken, want dat huis is ondertussen verdwenen, anders zou ik een foto kunnen bijsteken. Ik vind het zo'n gezellig huis omdat het zo chaotisch en knus is. Ook de trap in de film ziet er geweldig uit!

4. Huis van Maya in The Gathering
Het is al een tijdje geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar dit is wat ik me er nog van herinner, schiet me niet neer als het niet klopt. Maya's moeder is architecte dus zij heeft het huis ontworpen. Dit is eigenlijk het één van de enige moderne huizen in de lijst. Er is ook veel hout (het staat ook midden in het bos, net als onze chalet) en in mijn gedachten heeft het ook grote ramen (ik weet niet zeker of dat ook in het boek staat, en sinds ik het boek niet in mijn bezit heb, kan ik het niet checken). Een mooi, modern huis.

5. Appartement van Mia in The Princess Diaries
In mijn verbeelding ziet dit er als een klein maar kleurrijk appartement uit. Zeker ook een beetje kitsh en vol. Helemaal mijn stijl dus. Natuurlijk kun je de omgeving niet vergeten: New York City! Wie wilt daar nu geen knus appartement?

6. Huis van de Cullens in Twilight
Nog een modern huis! Heel veel grote ramen en bleke kleuren. Ik weet niet of ik wel ben voor de witte en bleke kleuren, ik heb ook graag wat échte kleuren in mijn huis, niet alleen wit. En in de film ziet het er helemaal anders uit dan het werkelijk is, jammer. Dit huis is al vaak een inspiratiebron geweest voor huizen die ik op Sims gebouwd heb!

Ziezo, als jij nog een leuk huis of appartement of kostschool of weetikveel wat, laat een reactie achter, die zal ik meer dan graag lezen!

1 opmerking:

  1. Het instituut uit de Mortal Instruments lijkt me wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen