01-02-2012

Nieuw in het Nederlands: februari


Deze maand komen er 4 vertalingen uit in het Nederlands van YA-boeken.


Angel Fire - L.A. Weatherly 
Dit is een vervolg op Angel, dezelfde titel in het Engels en het Nederlands, geldt ook voor dit boek trouwens. Ze hebben het eerste boek van deze reeks in de bib, dus die ga ik wel eens uitlenen

Hades - Alexandera Adornetto
Hades is het vervolg van Halo, een boek waar ik niet zo'n fan van ben. Ik ben dus ook niet van plan om dit boek te lezen zelfs niet in het Engels. Maar bij andere mensen viel het wel in de smaak, vanaf februari kun je dus nu ook Hades in het Nederlands lezen.

Firelight, Ziel van Vuur - Sophie Jordan
De originele titel is Firelight, een boek dat ik nog altijd niet gelezen heb. Pfiew, dat staat nu al echt eeeuwen op mijn to-read lijst, maar andere boeken krijgen altijd voorang. Bij de Nederlandse titel hebben ze er weer eens een potje van gemaakt. Ik vermoed dat die Ziel van Vuur de titel is en Firelight de naam van de reeks (of omgekeerd?). Alleszins, het trekt er niet op. 

De statische waarschijnlijkheid van liefde op het eerste gezicht - Jennifer E. Smith
Deze is pas in januari in het Engels uitgekomen en is het volgende boek dat op mijn Kindle terechtkomt, maar dan wel in het Engels natuurlijk: The Statistical Probability of Love at First Sight. Een boek over een jongen en een meisje op het vliegtuig, ziet er heel leuk uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten