04-02-2012

TGIF 03/02


Book Appeal: When you're browsing goodreads, the library, or another blogger's reviews, what grabs your attention to make you want to read it?

Ik moet beschaamd toegeven dat ik een boek echt wel judge by its cover. Mooie covers springen in het oog en klik ik al veel sneller aan wanneer ik het tegenkom op goodreads. Wat mij aanspreekt in covers kom je ergens deze maand te weten, want ik ben bezig aan mijn hoogst wetenschappelijke analyse.

Nog een aspect dat mij -soms- overhaalt om een boek op mijn to-read lijst te zetten en waarvoor ik me ook heel erg schaam zijn die lovende tekstjes op de cover van sommige auteurs. Natuurlijk dan alleen die van auteurs die erg goed vind. Gelukkig zijn covers op goodreads niet groot genoeg om die aanbevelingen te kunnen lezen. Maar dan nog, je komt vaak genoeg tegen en het erge is dat ik weet dat ze die tekstjes daarzetten om je overhalen en ik mij daar -soms- door laat leiden. Iets dat op hetzelfde slaat is zo het zinnetje boven de korte inhoud: puntjepuntje ontmoet puntjepuntje in dit boek. En die puntjepuntje's zijn natuurlijk twee boeken die ik gelezen heb en goed vond, *zucht*

En dan ten laatste: romance. Ik ga het niet ontkennen. Als ze in de korte inhoud zo'n hint laten vallen, wordt het al direct wat interessanter. Natuurlijk moet de rest van de korte inhoud ook nog op iets trekken. Maar toch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten