11-02-2012

The Scorpio Races - Maggie Stiefvater


Achterflap
Elk jaar in november worden de Scorpio Races gehouden op eiland waar Puck woont. Het is geen gewone race, de ruiters racen op waterpaarden, wat niet zonder gevaren is. Sommige ruiters halen het, andere niet. Sean Kendrick, een man van weinig woorden is op zijn negentiende al enkele keren kampioen geweest. Puck Connolly wou eigenlijk helemaal niet meedoen met de races, maar ze heeft geen andere keuze. Ze is het eerste meisje dat ooit meedoet aan de race en ze heeft geen idee wat ze moet verwachten.

Mijn mening
In het begin, de eerste paar hoofdstukken, is het een beetje verwarrend. Vooral de mythe rond die capaill uisce, waterpaarden, maar dat wordt redelijk snel duidelijk. Die paarden zijn trouwens goed gevonden en origineel. Er was wel iets vreemd aan het boek en dan heb ik het over de situering in tijd. Toen ik begonnen was met lezen dacht ik dat het fantasy was (zo een beetje historisch) maar toenkwam er een auto in beeld en werd dat in de grond geboord. Ik heb nog steeds geen nieuwe suggestie . Ze leven (het hele eiland) niet echt modern, echt niet, maar er zijn wel auto's. Is het gewoon een eiland dat een paar decennia achterzit? Als iemand daar een antwoord op heeft, brand los! Want ik begrijp het niet. Ten laatste, en te verwachten van Maggie Stiefvater is het mooi geschreven, heel mooi geschreven, het viel mij echt op. Het verbaast mij trouwens dat het verhaal me boeide want het is niet mijn normale smaak. Een aandrader voor alle Stiefvaterfans (en paardenliefhebbers!)

Cover
Ik vind de cover zeker niet slecht. Ik hou van silhouetten op covers en deze heeft er ook één, zo'n rennend paard. Dat past ook nog eens bij het boek. Ik vind de letters van de titel ook een hit: mooi lettertype en een leuk effect op gezet. Jep, zeker geen slechte cover!

Goodreads-sterren
  • 4,21

Info
  • Titel: The Scorpio Races
  • Auteur: Maggie Stiefvater
  • Een alleenstaand boek, dat is weer een tijdje geleden. Geen vervolg dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten