24-02-2012

Kinderboeken

Ik lees al heel lang een graag dus ook toen ik jonger was, heb ik heel wat boeken verslonden. Mijn mama heeft mijn broer en ik ook uren voorgelezen voor het slapen gaan. Hier zijn zes boeken die ik me nog heel goed herinner en zeker nog lang zullen blijven zitten!

Dolfijnenkind - Patrick Lagrou
Hier van is een hele reeks. Ik weet nog dat het hoofdpersonage Marijn (ofzoiets) heette en hij had iets met dolfijnen. Ik heb bijna alle boeken van Patrick Lagrou gelezen en ik vond ze bijna allemaal goed.

Ik, Coriander - Sally Gardner
Een verhaal in het 17e eeuws Londen. Vroeger las ik super veel historische boeken en deze hoort daar zeker bij. Ik heb dit boek al verschillende keren gelezen

De Gebroeders Leeuwenhart - Astrid Lindgren
Een boek dat mijn mama voorgelezen heeft. Het heeft een heel mooie cover, en naar wat ik me herinner fantasy. Ik heb dit boek ook zelf al herlezen en zeker meer dan één keer. Dit boek representeerd ook de andere coole boeken van Astrid Lindgren zoals Madieke van het Rode Huis (voorgelezen en zelf herlezen), Ronja de Roversdochter (voorgelezen en zelf herlezen. Dit is echt een geweeelding boek, ik krijg al zin om het nu nog eens opnieuw te lezen. Ronja rules!) en natuurlijk Pipi Langkous samen met Ronja mijn idool.

Pepijn - Katie Velghe
Pepijn de brutale en ongehoorzame engel die stieken beschermengel wordt van een irritant meisje. Je hebt er een hele reeks van en de eerste heb ik: Pepijn en het duistere parfum (de rest uit de bib). Ik weet nog dat ik ze gelezen en herlezen heb en ze grappig vond. Een echte aanrader!

Hasse Simonsdochter - Thea Beckman
Thea Beckman natuurlijk niet vergeten! Dat kun je nu uiteraard ook nog lezen maar ik heb ze bijna allemaal te horen gekregen toen ik rond de 8 jaar was, voorgelezen. Ik heb Hasse Simonsdochter gekozen omdat ik die een paar jaren geleden nog herlezen heb en nog steeds heel mooi vind. Verschillende boeken van Thea Beckman trouwens...

Prinses van de Steppe - Anne Rutyne
Ik weet niet veel meer van dit boek buiten dat ik het heel leuk vond, het historisch heeft en het een kick-ass hoofdpersonage heeft. Ik ga die nog eens stiekem uit de kinderafdeling uitlenen en herlezen.

BTW: ik zie nu dat iedereen op die covers op een paard zit, wat een toeval :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten