26-02-2012

Heldinnen deel 2

Ik wou deel 2 eigenlijk al veel eerder posten maar het was heeel druk op school. Toetsen, taken, presentaties,... noem maar op. En daarboven op nog eens problemen met mijn computer (die nog steeds niet opgelost zijn). Het is dus niet jouw schuld als je geen idee hebt waar deel 1 van dit bericht over ging. Daarom: deel 1.

Ok, een paar voorbeelden van hoofdpersonages die ik echt wel leuk vond.

Rose Hathaway (Vampire Academy)
Oh, Rose. Rose is echt kick-ass. Ze is een master-strigoi-killer en aarzelt niet om een klap uit te delen, en daar is ze goed in. Ik vind het ook leuk dat ze van kleren houdt, je moet het maar eens nachecken, hoe vaak komt het wel niet voor dat hoofdpersonages geen zier om kleding geven? Te vaak is het antwoord. Want ik hou ook van kleding en shoppen :). Rose is ook supergrappig! Ze heeft altijd een antwoord klaar of geestige commentaar, me likey! En om even op het niet te altruistisch aspect in te gaan: ik hou van de scene in Shadow Kiss wanneer Rose tegen Lissa zegt dat ze nu eens gaat doen wat goed is voor haarzelf. Ik was opdat moment mentaal aan het toejuigen (Hop Hop Rose! You Rule! Yeah!). Check de quote hieronder:
“It's not about you, okay? This time, it's about me. Not you. All my life, Lissa... all my life, it's been the same. They come first. I've lived my life for you. I've trained to be your shadow, but you know what? I want to come first. I need to take care of myself for once. I'm tired of looking out for everyone else and having to put aside what I want. Dimitri and I did that, and look what happened. He's gone. I will never hold him again. Now I owe it to him to do this. I'm sorry if it hurts you, but it's my choice!” 

Mara Dyer (The Unbecoming of Mara Dyer)
Mara, nog een van mijn favoriete personages. Ze laat zich niet doen, ookal denkt ze dat ze compleet gestoord aan het worden is, blijft ze haar mannetje staan. Nog iets dat ik leuk vind aan Mara is haar fantastische steken. Echt waar, ik schreef het ook in mijn review, maar ik moet het nog eens zeggen, in-your-face steken. Ook de comentaar die Mara zelf denkt is soms echt hilarisch, nog eens, zelfs wanneer ze halfgek wordt. Yep, gevoel voor (soms donkere) humor, check.

Nog eerbare vermeldingen: Clary (The Mortal Instruments), Katsa (Graceling), Tris (Divergent), Clara (Unearthly), June (Legend), Yelena (Study) en waarschijnlijk nog vele andere die ik vergeten ben, laat iets weten als je op nog eentje komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten